Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med oppstart, Asus A8N-SLI Deluxe.

Anbefalte innlegg

Hei,

har i dag fått ett kjedelig problem med min maskin. Den har stått på i natt men når jeg skulle bruke den i dag var bildet helt svart. Prøvde å starte på nytt men den hang seg bare ved oppstarting av windows og noen ganger ville den ikke engang starte windows.

Jeg åpnet kabinettet å la da merke til at hovedkort-vifta hang og slang. Tydeligvis hadde det ene festet løsnet, rettere sagt knekt da festet på dette hovedkortet, Asus A8N-SLI Deluxe, er to svarte plastikk bolter med fjæring... merkelig løsning syns jeg men uansett. Jeg har tidligere måtte koble ut strømmen til denne vifta fordi den ikke virka som den skulle, så jeg har bare hatt heatsink uten noe vifte. Dette har fungert strålende lenge men nå når jeg fjerna heatsinken vil maskinen altså ikke starte.

Slik jeg ser det kan det ikke være noe annet enn hovedkort-kjøling som gjør at maskinen ikke vil starte, men er altså dette så viktig? Så kommer problemet med å feste heatsinken igjen da det ikke er skruer men altså plastikk bolter som går tvers gjennom hovedkortet og disse er knekt. Er det mulig å feste den på en annen måte eventuelt må jeg ha nytt hovedkort?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...