Bmax Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 hei. Jeg lurte på hvilke treningsøvelser mann kan gjøre for å trene nederste del av ryggen? har trent i ca 2 måneder og har merket forandringer på øvre del men ikke nedre. Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) På treningssenteret jeg går på er det noe som heter ''ryggpress'' som bare tar nederste del. Funker veldig bra, men vet ikke om den maskinen finnes andre steder. Ellers funker vel rygghev... Endret 23. mai 2008 av Havard_92 Lenke til kommentar
godingen00 Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Markløft tar bra på korsrygg altså nedre rygg ?? Er vel den og rygghev som er mest effektive! Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 allerede sagt, markløft, rygghev. Dype knebøy tar litt også, men markløft er korsrygg kongen Lenke til kommentar
Bmax Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 takker for raske svar Lenke til kommentar
War Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Vil du trene den ? Vanligvis kan man ikke kjøre markløft og knebøy på samme dag og roing med bryststøtte isteden for stående roing osv pga man vil avlaste korsrggen. Den er normalt et hinder pga overtrening. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Mark og bøy på samme dag funker dårlig . Stående roing og bøy/mark går, men da må du kjøre stående roing først, så mark etterpå. jeg har ikke sjanse til å kjøre roing etter mark iaffal. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Mark og bøy på samme dag er da slettes ikke noe problem. Men det sier seg selv at den øvelsen din kjører sist vil lide litt i henhold til hvor mye vekt du er i stand til å flytte. Lenke til kommentar
War Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Når man kommer opp i xxxkg vekter og ikke er nybegynner så blir det et problem. Iallefall om man skal unngå skader og ikke trene til man får det. Endret 23. mai 2008 av War Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Mark og bøy på samme dag funker dårlig . Stående roing og bøy/mark går, men da må du kjøre stående roing først, så mark etterpå. jeg har ikke sjanse til å kjøre roing etter mark iaffal. Kjører alltid markløft før roing, for å yte bedre i markløft. Føler ikke at roing tar noe nevneverdig spesielt på korsryggen. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Mark og bøy på samme dag kan gå bra det, men ville kanskje ikke kjørt 5 -serier med mange reps på hver Isåfall må du regne med veldig høy puls og total utmattelse på slutten. Vær sinnsykt nøye med å holde ryggen strak under både bøy og mark, får du krumning kan det være skadelig samtidig som mye av treningseffekten forsvinner siden vekten stoppes av leddbåndene i større grad en musklene. Jeg for min del kjører 2 runder bøy fulgt av 2-3 runder mark hver trening (en av dem strakmark) og det fungerer bra, men jeg blir veldig sliten av det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå