Gå til innhold

Hjelp til kjøp av bærbar pc, 5-8K

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg trenger hjelp til anbefalinger av ny bærbar pc, som skal brukes ved siden av skole & jobb, til office, internett, msn, høre på musikk etc. Trenger over 150GB i harddiskminne og vil helst ha en pc som bråker minst mulig. Vil helst unngå å legge ut mer enn ti laken, helst 5-8K.

Leste i en annen tråd at denne pcen var anbefalt: HP Pavilion dv9812.

Noen som har noen erfaringer med denne pcen? Jeg finner ingen tester eller omtaler om denne maskinen, og har hørt at HP Pavilion bråker en del. Stemmer dette?

Isåfall setter jeg pris på om det er mulig å få noen andre anbefalinger på pcer i samme prisklasse og med cirka samme ytelse og funksjoner.

Håper på svar. ;)

Endret av CrashBandicoot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg trenger hjelp til anbefalinger av ny bærbar pc, som skal brukes ved siden av skole & jobb, til office, internett, msn, høre på musikk etc. Trenger over 150GB i harddiskminne og vil helst ha en pc som bråker minst mulig. Vil helst unngå å legge ut mer enn ti laken, helst 5-8K.

Leste i en annen tråd at denne pcen var anbefalt: HP Pavilion dv9812.

Noen som har noen erfaringer med denne pcen? Jeg finner ingen tester eller omtaler om denne maskinen, og har hørt at HP Pavilion bråker en del. Stemmer dette?

Isåfall setter jeg pris på om det er mulig å få noen andre anbefalinger på pcer i samme prisklasse og med cirka samme ytelse og funksjoner.

Håper på svar. ;)

dell xps1530 + rabattkode = lykke

Lenke til kommentar

Dell XPS er som skrevet over, et bra alternativ.

Ville ikke gått for Pavilion pga dårlige erfaringer med varme, støy og generel byggekvalitet.

Lenovo er kjent for veldig god byggekvalitet, som er fint hvis du skal bære mye rundt på den. Kvalitetsfølelsen på Dell'en er også veldig god.

Lenke til kommentar

Takker for svar. ;)

Har lest og sett en god del rundt nå på forskjellige bærbare datamaskiner, og er temmelig sikker på at det blir Dell XPS 1530. ;)

I og med rabattene går jeg for best mulig ytelse, for prisen blir bare såvidt over 8K :) Velger max minne, står over å sette inn et par minnebrikker selv selvom det skulle være litt billigere. Vil det ha mye å si at Vista ikke klarer å utnytte 4GB minne fullt ut, bør jeg heller velge 3GB minne?

Ellers håper jeg dette ser greit ut?

XPS TM M1530 Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T8300

(2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-buffer, Windows Vista™ Home Premium)

Enhetspris Inkl. mva 10,270.00 kr - 1,965.50 kr

= Inkl. mva 8,304.50 kr

Base Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T8300 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-buffer)

Operativsystem Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk

Minne 4096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2048]

Tastatur Norsk innebygd tastatur (QWERTY)

Grafikkort NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikert grafikkminne

Harddisk 250 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

Modem Ikke modem

Optisk stasjon Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare

Trådløs tilkobling Intel® Next-Gen Wireless N Mini-kort - Europa - Core 2 Duo Processors

Leveringsdokumenter Norsk dokumentasjon og europeisk strømledning - 3 pinner

Gedis Bundle-referanse N05X5304

Microsoft-programvare Microsoft® Works 9.0 - Norwegian

Standard Garanti 1 års XPS Premium Warranty Support - ringeprioritet og støtte på stedet

Support Tjenester 1 års begrenset garanti

Sikkerhetsprogramvare Ingen sikkerhetsprogram/antivirusbeskyttelse - norsk

Strømforsyning 90-watts AC-adapter - 3-pinners

Bluetooth Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-modul (opptil 3 Mbps) med Enhanced Data rate

Bestillingsinformasjon Bestilling av Inspiron - Norge

Primærbatteri 6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

Bærevesker Ingen bæreveske

Biometric Identification Biometrisk fingeravtrykksleser med SVART preg

Systemmedia Ressurs-DVD (feilsøkingsprogrammer og drivere)

Fargevalg 2,0 megapikslers kamera og Midnight Blue for CCFL-skjerm

Accidental Damage Support Intet valgt

TV-tunere Dell™ reisefjernkontroll

Dells Internett-bestilling Dells Internett bestilling

LCD 15,4-tommers UltraSharp™ widescreen WSXGA+ (1680 x 1050) TFT-skjerm med TrueLife™

Endret av CrashBandicoot
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fikk pcen i forgårs. :) Veldig fornøyd, foreløpelig bare positivt å si om den, finfin skjerm! ;)

Takker for anbefalingen ^^

Hvordan fikk du konfiguert den så billig? absolutt mye for pengene. Og kan noen si meg hvorfor dell'en plutselig går fra 5990 til 6790 uten at man har endret noe?

Prisen ble ca. 2K billigere pga rabattkoder og fri frakt. 6790,- var standardpris for XPS M1530 da jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...