Bamse_ Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Her kommer da enda ett studioportrett, denne gangen med ett litt mer spontant og humoristisk utrykk Dette var ikke noe som ble planlagt på forhånd men heller ett lite "øyeblikk" i studio, selv er jeg egentlig relativt fornøyd, særlig fordi utrykket matcher personligheten til modellen i ganske stor grad! (og i bunn og grunn er det jo det portrettering handler om, er det ikke? ) Så, fyr løs! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Effekten med et halvt ansikt like vi alle å teste oss på. Jeg har gjort det for noen få år siden, og mange andre før og etter. De fleste helt uinteressante, så de kunne spart seg for det. Sær teknikk uten godt nok innhold blir bare dårligere. Men ikke her, for her er innholdet godt nok. Et skøyeraktig og sjarmerende uttrykk berger bildet godt i land. Jeg likte det godt, og kan ikke se noe som trenger å kommenteres i negantiv forstand. Jeg er forøvrig glad for at du fikk med hele nesen. Mange kutter den helt ukritisk for å gjøre teknikken mer tydelig, men det er jo en missforståelse. Uansett er dette en artig vri på en litt utbrukt teknikk. Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Teknikken er helt klart prøvd før, og jeg er vel en av de som ubevist sverger ved den. Det har på en måte blitt en del av mitt "særpreg" (eller uvane om du vil, kommer vel litt an på øyet som ser). Ikke nødvendigvis halve ansikt, men heller rare beskjæringer som ofte er alt for tette. Men når det er sagt, så er det jo godt å se at noen synes det fungerer i dette bildet Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Rare beskjæringer er helt ok. Selv komponerte jeg gjerne slike bilder (i søkeren) for 15-20 år siden, og går heller ikke av veien i dag heller. Det halve ansiktet forsøker jeg derimot for tiden å unngå, men i dette tilfellet synes jeg at det ikke virker så utbrukt (i og med at det ikke er "helt" halvt). Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Tror det hadde gått greit med noe i bakgrunnen, med helt svart bakgrunn og ingen hårlys synes jeg får litt mere dybde. Så synes du burde ha litt hårlys og/eller spot på bg / annen bg? Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Tror det hadde gått greit med noe i bakgrunnen, med helt svart bakgrunn og ingen hårlys synes jeg får litt mere dybde. Så synes du burde ha litt hårlys og/eller spot på bg / annen bg? Du la med andre ord ikke merke til ordet "spontan" i overskriften? Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Du la med andre ord ikke merke til ordet "bildekritikken" i forum navnet? Kan ikke ignorere alt som kunne vært bedre selv om det er spontant. Da blir det lite vits i å legge det på ett forum for BK. Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Nei, selvfølgelig ikke. Men synes det blir litt uvesentlig med hårlys og annet dill dall som hører hjemme i helt andre sjangere enn dette. Her er det ansiktsutrykk og en litt annerledes måte og gjøre ett portrett på som er viktig (i hvertfall for meg). Ikke om det er lys på håret/bakgrunnen eller ei (som jeg forøvrig har dempet i photoshop, så det er ett bevist valg i fra min side. Råfila har mye mer detaljer, men jeg valgte å maske det vekk.) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hvis du har valgt å redigere bort detaljer, så forlater du selv det du kaller genren "spontan", og derfor står kritikken til cruel som gjeldende. At du er uenig, i og med at det skyldes et bevisst valg, forandrer ikke på det. "Spontan" er ikke en genre, og heller ingen forklaring på hvorfor det er slik det er. Skal man bruke ordet spontan som genre må det blant annet bety minimalt med redigering, a-la HCB. Uansett synes jeg fortsatt at bildet er godt, bare så det er sagt igjen. Jeg er bare uenig i din måte å imøtekomme cruels kritikk på. Spontane bilder kan være like perfekte som arrangerte bilder. I alle fall mine spontane candid-shots. Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 synes at det var et fint bildet, og en litt artig vri av et til ellers kjedelig portrett. fint! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå