inaktiv000 Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Jeg skal flytte, og har valget mellom å tegne nytt NextGenTel-abonnement eller ta over det forrige. Tegner jeg nytt, får jeg trådløs router "gratis", tar jeg over beholder jeg routeren til forrige kunde. Jeg har en egen Linksys WRT54GL jeg har lyst å bruke, så jeg ønsker at NGT-routerens eneste oppgave skal være å forwarde alt til Linksysen, eller helst bridge (?) slik at det er Linksysen som har den eksterne IP-en. I tillegg bør routeren takle endel samtidige TCP-tilkoblinger uten å knele, da jeg er temmelig aktiv deler av Linux-distrubsjoner og slikt over BitTorrent. Har skjønt det slik at NGT har endel ulike routere, og her har jeg vel altså valget mellom to av dem. Vet noen hvilke som støtter mitt oppsett bra, og helst skikkelig bridging? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Snakket med NGT på en chat (flott tiltak!), der det ble sagt at det ikke finnes mulighet for bridging. Må visst klare meg med NAT på alle routerene deres. Lenke til kommentar
Entim Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Disse routerne har NGT som du ser er det 3 trådløse og iallefall Thompson og Inteno kan bridges. Om det vil virke med NGT vet jeg ikke, men vil tro det. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Flott! Det vil altså si at min egen router får den eksterne IP-en, og alle begrensninger vil da evt. ligge i den? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Jeg kjører selv NGT sitt modem i bridge, så dette kan du lett gjøre med Thompson-modemene uten trådløs i alle fall. NGT selv støtter det vel ikke, men jeg googlet litt og fant en step-by-step på nett. Når den står i bridge har jeg aldri opplevd at den går i stå under heftig nedlasting, men har ikke så kjapp linje på den at det gjør noe. (Var 6 mbit for et par år siden, vet ikke hva det er nå...) -KJ Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 Hvordan setter jeg opp Intenoen til å bridge? Det virker som den sliter når man har litt mange tilkoblinger samtidig. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Ta en titt på http://ngtforum.net Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Har vært der, men fant ingenting på bridging av denne. Ser at flere ønsker å gjøre det samme, og at det er flere som har problemer med at routeren kneler ved bruk av torrents etc. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Har du prøvd å logge på som admin? User er - admin Password - VebBfB1963 Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Ja, kikket gjennom valgene der, men fant ikke noe relevant. Har ikke hørt om andre som har fått dette til, derfor er jeg skeptisk til om det i det hele tatt er lagt opp til en slik funkson Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Mulig at det går an å få aksess til den via Telnet. Det går fint å skaffe seg et rimelig routermodem og sette det i bridge. Selv brukte jeg et billig routermodem fra Billion som fungerte fint med 18Mbit og torrent i bridge. Her er et modem jeg tror skal være bra: http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q...bc:36178%3br:pg Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Jeg satte opp noe bridging, men fikk det ikke til å virke. Tror jeg registrerer meg på ngtforum og ser om vi kan få til noe sammen der Det er flere som ønsker det samme. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Har laget en tråd på NGT-forumet, men ser at det er lav aktivitet der. Håper noen andre også forsker litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå