Dotten Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Kåre Conradi sin mobil, med innhold, ble for et par år siden stjålet. Blant innholdet på mobilen var private bilder. De ble spredt rundt, men media har holdt seg for god til slikt. Inntil nå. NRK vil visstnok vise et av bildene i et program: http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=533197 Personlig syntes jeg det er forkastelig presseskikk. Dette bildet er stjålet og jeg syntes man bør være såpass ansvarsbevisste i en såkalt seriøs redaksjonell instans som NRK å avstå fra slikt. Etter fadesen med "P3-Mina" så lurer jeg på om NRK begynner å miste en god del av sin redaksjonelle integritet. Bør private bilder som stjeles være fritt frem for media å publisere? Og nei, bildene er ikke tillatt å spres via forumet. For den som måtte lure. Så kommer man over slikt, gjerne rapporter. Men det er en litt annen diskusjon. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Når det er stjålne private bilder, så burde det vel ringe en bjelle oppe i hodet til alle som har med med media å gjøre, at disse bildene vil man IKKE, at noen skal se. Det blir litt som om NRK gnir salt i såret, hvis kjendiser ikke skal få kose seg med private nakenbilder uten å få de smurt ut på riks-TV så synes jeg det er på tide å gå gjennom det faktum at kjendiser har rettigheter på lik linje som alle andre. Det kan vel ikke være direkte lovlig at de gjør det? og jeg hadde ikke forventet dette av "pappa kanalen" NRK. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 ....å lurer jeg på om NRK begynner å miste en god del av sin redaksjonelle integritet. Det er vel ikke hele NRK, men p3-grupperingen/NRKs ungdomssatsing har mistet veldig mye av skarpheten den engang hadde. Det fremstår mer for å drive harselas for harselasen skyld og mister hele kraften som f.eks. Johansen og Eia hadde da de faktisk gikk langt utover de tradisjonelle grensene på 90-tallet. Bør private bilder som stjeles være fritt frem for media å publisere? Nei, av selvsagte årsaker. Unntaket er om bildene er av en særlig samfunnsmessig interesse, noe pikken til kåre ikke er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå