Gå til innhold

6220 eller E51?

Anbefalte innlegg

Heisann,

jeg må bytte ut min nokia 6233 etter to års hard drift. Er konservativ, og vil ha en telefon som minner om denne, og for den saks skyld 6230 da jeg hadde den. Dvs ingen skyvelokk, glidetastatur, foldetelefon eller noe.

Samtidig vil jeg ha 3g/edge/bluetooth/radio, minnekortplass, og et anstendig kamera.

Såvidt jeg ser, faller valget mitt på E51 eller 6220, som kommer snart. Eller har noen andre forslag (erfaringer)?

Hva er egentlig de største forskjellene på disse to? 6220 har bedre kamera, men skal jeg ta ordentlige bilder bruker jeg uansett Nikon D80...

Såvidt jeg skjønner har 6220 Symbian - men er ikke det bare tregt?

Gode råd mottas med takk.

mvh Gard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann,

jeg må bytte ut min nokia 6233 etter to års hard drift. Er konservativ, og vil ha en telefon som minner om denne, og for den saks skyld 6230 da jeg hadde den. Dvs ingen skyvelokk, glidetastatur, foldetelefon eller noe.

Samtidig vil jeg ha 3g/edge/bluetooth/radio, minnekortplass, og et anstendig kamera.

Såvidt jeg ser, faller valget mitt på E51 eller 6220, som kommer snart. Eller har noen andre forslag (erfaringer)?

Hva er egentlig de største forskjellene på disse to? 6220 har bedre kamera, men skal jeg ta ordentlige bilder bruker jeg uansett Nikon D80...

Såvidt jeg skjønner har 6220 Symbian - men er ikke det bare tregt?

Jeg har selv fått et lite kjærlighetsforhold til E-serien, den virker generelt gjennomført. Nå er det slik at begge de du lister har Symbian, om jeg ikke tar feil. - Ikke la deg lure av at det står "classic" etter.

Når det er sagt, symbian har mange fine fordeler og ettersom telefonene nå har blitt vesentlig kjappere burde det ikke vært veldig tregt. Det vil naturligvis være tregere enn en "mindre" "smart" telefon. Fordelene er at du kan minimere appilkasjoner, legge inn _mye_ 3.-parts programvare mm.

Selv har jeg E50, som definitivt ville ligge under definisjonen av treg, men det tok ikke spesielt lang tid å vende seg til.

En fordel med 6220 C er at den har GPS, slik at du med amaze gps kan få veldig billig navigasjon. Den er også mindre, men har vesentlig mindre batteritid. Personlig venter jeg på hva Nokia skal koke opp med E66 - har blitt litt bortskjemt med 6-7t taletid på E50 ;)

//Torgeir

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...