Bardis Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Har bestilt følgende deler jeg venter på til ny pc: - Intel Core 2 Quad Q6600 - Asus P5KC - Gainward Geforce 8800GT 512mb Golden Sample - Mushkin XP-8000 1000mhz 4096mb DDR2 (2x2048mb) - OCZ StealthXstream 600watt Noe mer dere trenger av info? Har lest både tester og innlegg om at både Intel Q6600 og Asus P5KC er veldig klokkevennlig, i alle fall hver for seg. Hørt at man stort sett bare kan øke noe som heter vcore, uten å måtte følge etter med mer volt helt opp til 3,0-3,2Ghz. Noen som kan hjelpe meg litt med forslag på hva jeg bør gjøre? Er helt ny på overklokking. Vet ikke hva som lønner seg å klokke, men litt mer speed på prosessoren hadde vel ikke skadet Takker for alle innspill Endret 23. mai 2008 av Bardis Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Har du en skikkelig kjøler? Du kan ikke overklokke den så mye med org. kjøler uten at den blir ganske varm. Men til å begynne med kan du bare "leke" litt, det hele går ut på å eksperimentere. Endret 23. mai 2008 av grizzlyx Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Har du en skikkelig kjøler? Du kan ikke overklokke den så mye med org. kjøler uten at den blir ganske varm. Men til å begynne med kan du bare "leke" litt, det hele går ut på å eksperimentere. Har stock-kjøler ja.. Lest meg til at mange har klokket den til 3,0 til 3,2 ghz på grei temp med den stock-vifta..skal man over dette må man over på en bedre kjøler Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Slenger meg på denne tråden, da jeg har samme hovedkort og cpu som trådstarter, men hadde litt problemer med klokkinga. Ville bare overklokke den litt, så satte den til å gi meg 10% mere via BIOS, og der er alt i orden, men når jeg måler hastigheten i windows med CPU-Z er det ingen forandring fra stockhastigheten på 2,4 ghz. Etter noen dager uten endringer i bios fikk jeg også opp en beskjed fra hovedkortet der det stod: Overclocking failed reset settings to standard. Skal legges til, at dette er første og siste gangen jeg forsøkte å overklokke noe som helst, så gjorde ikke noe mer enn å justere antall % overklokking i bios. Noen forslag til hvordan jeg kan nå 2,8 - 3.0 ghz på en enkel og grei måte? specs er i signaturen min. Endret 27. mai 2008 av Killswitch Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå