Boettemedbriller Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Tittelen sier vel det meste, noen som har tips? Lenke til kommentar
iMacKenna Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Sjekk Fovi AS Batterigrep kan anbefales. Lenke til kommentar
Boettemedbriller Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Er på et ganske knallhardt budsjett, så en tusenlapp i et batterigrep passer ikke akkurat nå Sånne Lithium batterier, er det mulig å få de som oppladbare? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Ja, men (i det minste for K100D) er det ikke anbefalt å benytte disse, da de har en høyere spenning enn engangsbatteriene (dog har noen typer lavere spenning, Har ikke lest noe særlig om anbefalte batterityper, men jeg ville gått for et kjent merke, med >2000mAh. Merkebatterier holder ofte bedre på spenningen enn de billigere typene, noe som kameraet er ofte ganske kresent på. (Merk at dette er erfaringer fra K100D. Godt mulig K200D har en annen batteristyring, som er litt slakkere på batterikrav.) Lenke til kommentar
Boettemedbriller Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Ah, jeg skjønner. Noen som har noen konkrete anbefalinger av merke og/eller butikk? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Bruker selv Duracell, men det er nok lite i veien for at du kan bruke f.eks. Varta eller Sanyo. Om du kan, se om du finner "ferdigoppladede" Ni-MH-batterier (Sanyo kaller sine "Eneloops"), disse mister ikke like mye strøm som normale batterier (viktig om du gjerne lar kameraet hvile i en uke). Lenke til kommentar
se# Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Er på et ganske knallhardt budsjett, så en tusenlapp i et batterigrep passer ikke akkurat nå Sånne Lithium batterier, er det mulig å få de som oppladbare? Brukerhåndboken sier at K200D kun kan bruke NiMh oppladbare batterier (pluss alkaliske eller Litsium ikke-oppladbare). Har ikke så mye å anbefale når det gjelder oppladbare, men har et par sett Varta fra Claes Ohlson og de synes jeg ikke har spesielt bra kapasitet. Til tross for en at kapasiteten er oppgitt til 2700mah vrker de dårligere enn et gammelt sett oppgitt til 1900mah. Når du kjøper kan det være greit å velge en lader med utladningsfunksjon. Lenke til kommentar
Boettemedbriller Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Har snoka litt rundt på sånne Sanyo batterier på ebay, de virker jo forholdsvis billige og greie! Tror nok jeg går for de Lenke til kommentar
fototim Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Har snoka litt rundt på sånne Sanyo batterier på ebay, de virker jo forholdsvis billige og greie! Tror nok jeg går for deGodt valg. Mange bruker Eneloop i K200D og jeg har enda ikke hørt noe negativt. Bruker du ekstern blitz så gjør de en god jobb der og. Miljøvennlig er det og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå