Mattlakk Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Hei, nå skal jeg kjøpe meg bærbar pc fordi jeg ikke gidder å drasse med meg en diger stasjonær med skjerm på toget mellom der jeg bor og folkehøgskolen Skal gå en linje der det trengs en god pc til redigering av film. Også tenkte jeg og spille en del når det er dødtid, og da tenker jeg ikke deluxe ski-jumping, men en del nye spill. Har ikke tenkt noe særlig på prisen enda, men kom med forslag til pc med en pris du mener jeg bør bruke på en slik pc! skal ha den minst et år Takk! Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Trolig vil en Dell XPS M1530 være et fornuftig valg. Lav pris, brukbar ytelse i en relativt liten innpakning. Du kan få et greitt oppsett med T8300 CPU, 4 GB minne (fint til videoredigering), 15,4'' 1440 x 900 skjerm, GF 8600M GT skjermkort, 250 GB harddisk og 9 cellers batteri (holder noen gode timer det) for knappe 11 000,-. Velger du mindre batteri spare du 1 200 kr. NB! Disse har relativt lang leveringstid. Zepto Znote 6224W, er også et interessant alternativ med bare 14,1'' skjerm. Pris fra 8 500 og oppover avhengig av konfigurasjon. Hadde du ikke skrevet ønske om å spille hadde jeg anbefalt MacBook. Generelt synes jeg kriteriene dine bør være. - Intel C2D T8100 eller bedre CPU (dvs T7500 og T7700 kan også være aktuelle selv om de er forrige generasjon) - Minimum GF 8600M GT skjermkort (tilsvarende eller bedre) - 14,1 eller 15,4'' skjerm - 4 GB minne, must for film/videoredigering - 250 GB harddisk og oppover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå