Gå til innhold

laptop med linux?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Multicom har jo et par maskiner man kan velge å få uten os. Denne blantannet er ganske liten. Det meste i den er intel så den burde jo funke fint. Noen med erfaring fra multicom maskinene?

jeg kan jo ikke se specs av dell laptopene ? ;S

edit: sorry barre scrolla ned så så jeg det ;p

Endret av Danielsm
Lenke til kommentar

"Problemet" med Dell er vel at de har så mange modeller. Noen funker bra, andre funker ikke fullt så bra.. så man bør finne en oversikt over hva som er inni, og ta for seg delene enkeltvis og se om de er støttet, fremfor å lete etter støtte til en bestemt laptopmodell.

Lenke til kommentar
Er det noe du bør holde deg unna så er det dell og acer da :p

Jeg er storfornøyd med lenovo

Dell og Acer er dårlig... Nei, Dell er en av de beste på markede til å levere laptoper, de skreddersyr og gir jevnlig ut drivere og andre ting(eneste de er dårlige på er å oppdatere pc-ene før de blir sendt ut, hadde mye problemer med et skjermkort i XP som ikke hadde oppdaterte drivere), Acer er også veldig flinke på å lage Pc-er, de største synderene i Pc verden er Fujitsu-Siemens og HP(Dog disse har mange små problemer, ingen alvorlige) ;)

Hvis trådstarter kunne si hvor mye han er villig til å legge ut og skjermstørrelse, kan jeg finne et par eksempler på Dell.no

Lenke til kommentar

Dell og Acer har jevnt over dårlig byggekvalitet og det gir meg lav kvalitetsfølelse. HP er bedre på det, men HP er litt for raske på driverene sine, noe som gir endel småproblemer som du nevner

Huff nei, ikke gå for dell. Først var dell populært fordi dem var dem første som leverte svarte desktops på den tiden alt var grått. Så begynnte folk å skjønne at det ikke var noe å satse på, helt til dell kjøpte opp alienware og ga ut xps som er designet av dem. Så har dem fått et lite rykte blant uvitende om at dem har kommet seg, noe jeg personlig er uenig i.

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Veldig uenig, sitter på en Dell laptop nå, ingen dårlig kvalitet følelse, men det kan være personlig.

Til trådstarter ville jeg anbefale å tenke over hvor mye du har lyst til å bruke, Dell blir ofte veldig mye billigere enn konkurrenter.

Tror ikke du vil merke noen forskjell i byggkvalitet på noen laptoper.

Lenke til kommentar

Jeg har god erfaring med HP pavillion sin 2 serie.. Ikke kjempe-erfaring men puppy og live-cd til Ubuntu fungerer ut av boksen. Jeg vil kanskje anbefale trådstarter å se på minnekortleser er støttet på nykjøp av laptop hvis dette er viktig for han. Mange minnekortlesere støttes ikke av linux.

Lenke til kommentar
Har heldigvis til gode å finne en minnekortleser som ikke funker i linux enda. Hvorfor i all verden kan de ikke lage minnekortlesere etter en standard, så de funker over alt? Idioti kalles det vel.

usb kabel ? til kamera,mobil elns ?

tror jeg går for den dell xps'n. ser greit ut den. er jo inteldeler. er jo det ubuntu liker best =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...