gamern1337 Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Har tenkt til å kjøpe https://prisguiden.no/product.php?productId=81122 som har 2ms responstid fra grå til grå. Hvilket jeg ikke vet hva betyr. Hva har dette å si når jeg spiller Crysis på High eller max? Lenke til kommentar
bjornyg Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Responstiden på din skjerm betyr at den bruker 2 millisekunder på å skifte farge. Responstiden har ingenting å si hva slags nivå du har grafikken på... Lenke til kommentar
gamern1337 Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Responstiden på din skjerm betyr at den bruker 2 millisekunder på å skifte farge. Responstiden har ingenting å si hva slags nivå du har grafikken på... Er det bedre å ha høyere responstid mener jeg, har det noe å si på kvaliteten på spillopplevelsen? dvs. Fps Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 jo lavere jo raskere er den. Så er bedre å ha lav responstid. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Responstiden på din skjerm betyr at den bruker 2 millisekunder på å skifte farge. Responstiden har ingenting å si hva slags nivå du har grafikken på... Er det bedre å ha høyere responstid mener jeg, har det noe å si på kvaliteten på spillopplevelsen? dvs. Fps Responstid og FPS er absolutt ikke det samme. Responstiden er tiden det tar for skjermen å oppdatere bildet. Dermed er lavere bedre. Selv har jeg 16ms på min 20'' og jeg har aldri merket noe negativt med det, selv om dette ansees som "mye". "Øyet som ser" har vell sjeldent passet bedre. Lenke til kommentar
gamern1337 Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Responstiden på din skjerm betyr at den bruker 2 millisekunder på å skifte farge. Responstiden har ingenting å si hva slags nivå du har grafikken på... Er det bedre å ha høyere responstid mener jeg, har det noe å si på kvaliteten på spillopplevelsen? dvs. Fps Responstid og FPS er absolutt ikke det samme. Responstiden er tiden det tar for skjermen å oppdatere bildet. Dermed er lavere bedre. Selv har jeg 16ms på min 20'' og jeg har aldri merket noe negativt med det, selv om dette ansees som "mye". "Øyet som ser" har vell sjeldent passet bedre. Hvorfor står det i detaljene: "Fra grå til grå"? mener de grå farge? Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Det er fra én grå-nyanse til en annen. Det kan også oppgis i hvitt-svart-hvitt, men dette tar lengre tid. Lenke til kommentar
gamern1337 Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Det er fra én grå-nyanse til en annen. Det kan også oppgis i hvitt-svart-hvitt, men dette tar lengre tid. Retorisk ment: Hva er egentlig vitsen med å oppi i grå da. Vet noen hva hvitt-svart-hvitt responstiden til denne skjermen er: https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Får ein ikkje meir etterslep visst du har høgre responstid? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Jeg har hatt to skjermer. 17" LCD 1280x1024 med 8ms. Nå har jeg en Samsung SyncMaster 226CW 22" (widescreen) LCD 1650x1050 2ms. Mer ket ikke forskjell på rsponstiden (fra 8 til 2ms). Men nå vet ikke jeg hvordan man legger merke til sånt Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Det er fra én grå-nyanse til en annen. Det kan også oppgis i hvitt-svart-hvitt, men dette tar lengre tid. Retorisk ment: Hva er egentlig vitsen med å oppi i grå da. Svart-hvitt-svart (rise+fall) kan ta kortere tid, det kommer an på. Det er grå-til-grå som er viktigst, men tallene kan lyve, så ikke bry deg så mye om oppgitt responstid. Så vidt jeg vet er alle skjermer med oppgitt 2 ms praktisk sett like hurtige. Endret 23. mai 2008 av EasyRaider Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Har tenkt til å kjøpe https://prisguiden.no/product.php?productId=81122 som har 2ms responstid fra grå til grå. Hvilket jeg ikke vet hva betyr. Hva har dette å si når jeg spiller Crysis på High eller max? Som du ser ga dinside den 5 av 10 på innsynsvinkel. Altså ikke noe spesielt. Jeg har selv en 19" øremerket perfekt for fps spill, men mer og mer har jeg blitt plaget av dårlig innsynsvinkel, og jeg blir bare oftere irritert over det. Jeg er i markedet etter en bra 24" og har tenkt meg ett budsjett a max 6000kr men finner det vanskelig å ta noe valg selv. Jeg har saumfart internett skjermer fra 2007 og nyere, gått igjennom 300 linker +. Kjapt og greit, en ny skjerm med MVA panel er suveren i forhold til TN panel med tanke på input lag, innsynsvinkel og forsåvidt responstid da det er snakk om forskjell på hvordan dette gjøres i skjermen. Forøvrig stoler jeg ikke på en drit av hva asus oppgir som specs selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå