mackanz Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Och därmed kan ju butikerna här i Norge sluta att sälja Sigma med andra ord. Det finns ju ingen grund för oss förbrukare att handla ett objektiv här där det kostar det dubbla (nej, det är inte butikerna som tar förtjänsten) när du får precis samma service med ett objektiv du köpt i ett annat land för halva priset. Snacka om att skjuta sig själv i foten Sigma. Detta bjuder ju verkligen in till gråimport. Privat har jag inget i mot detta alls, men jag tycker faktist rätt synd om butikerna som uteslutande handlar in från Sigma Norge eller från distributören som handlar från Sigma Norge. Lenke til kommentar
iacob Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Och därmed kan ju butikerna här i Norge sluta att sälja Sigma med andra ord. Det finns ju ingen grund för oss förbrukare att handla ett objektiv här där det kostar det dubbla (nej, det är inte butikerna som tar förtjänsten) när du får precis samma service med ett objektiv du köpt i ett annat land för halva priset. Snacka om att skjuta sig själv i foten Sigma. Detta bjuder ju verkligen in till gråimport. Privat har jag inget i mot detta alls, men jag tycker faktist rätt synd om butikerna som uteslutande handlar in från Sigma Norge eller från distributören som handlar från Sigma Norge. Vel, tatt i betrakning de ca 500 kronene jeg sparte ville jeg nok i ettertid har foretrukket å kjøpe i Norge, med norsk forbrukerrett på kjøpet. Den er ganske mye verdt. Lenke til kommentar
iacob Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Da har jeg fått objektivet tilbake fra FotoVideo. De byttet frontelementet. Det hjalp:D Lenke til kommentar
goffen Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Vel, tatt i betrakning de ca 500 kronene jeg sparte ville jeg nok i ettertid har foretrukket å kjøpe i Norge, med norsk forbrukerrett på kjøpet. Den er ganske mye verdt. Jeg har selv også alltid landet på å kjøpe i Norge. Fra gammelt av har tommelfingerregelen vært $pris *10 = norsk pris. Når dollaren var vel 7 kroner og momsen ble regnet inn så var dette helt greit. Når samme regelen følges med en $kurs på 5, så er det jo et eller annet som ikke fungerer som det skal. Tror i grunnen det handler om at produsentene ikke tør å øke prisen i USA i tritt med dalende $ kurs (ingen tør å være først). Så dermed så får vi velstående europeere gleden av å sponse amerikanerne. Sånn sett burde vi alle importere fra USA, da ble det ingen sponsorer igjen. Men dessverre heller ingen europeiske forhandlere. Uansett så må i alle fall de som opererer med internasjonal garanti sørge for å ha et opplegg i de landene denne garantien gjelder. M.v.h. Goffen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå