snik1 Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Jeg har lyst på et lydkort, og vil med det gjerne ta igjen for flere års tapt gitarspilling grunnet skade. Kan du forklare meg hvordan dette med gitar og lydkort fungerer? Anbefalinger på lydkort med tilkoblingsmuligheter knyttet til gitar? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Du vil koble gitaren til pc-en med et lydkort? Vet Line6 har mange produkter for og få gitar inn på pc. Var hos en kammerat som hadde koblet til med en sånn usb sak. Det ble meget god lyd pluss at han hadde et programm som man kunne velge gitar lyd(etter type/merke) Noe alà dette kanskje Lenke til kommentar
snik1 Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Ser interessant ut!*sjekker ut* Lenke til kommentar
t_k Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Jeg har et proft lydkort (Motu Ultralite) men for gitarting bruker jeg rett og slett Native Instruments Guitar Rig. Da får du fotbrett med til å styre software og et lydkort i ett som går på USB 2.0 og du trenger ikke engang en strømkabel. Jeg har GR 2, du kan sikkert enda finne noen til salgs på finn.no. Native Instruments nyeste versjon er GR 3. http://www.native-instruments.com/index.php?id=guitarrig3 Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Syns at lyden i guitarrig suger i forhold til line6, men det er kanskje bare meg. Lenke til kommentar
t_k Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Haha sier jeg. Kom med samples, sammenligninger og mere info. Så skal jeg få le litt! Lest og hørt tester av diverse ting i Sound On Sound, Future Music, Computer Music, Etc etc etc?? Om du ikke har gjort det, gjør det nå! Edit: ...Og kjøre du en kinaplanke gjennom lydkortet, så høres den ut som en Kinaplanke uansett hva du gjør. Jazzmasteren og Les Paul'en min høres HELT annerledes ut gjennom kortet og software'n. Endret 23. mai 2008 av t_k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå