Gå til innhold

Hvorfor kan vi ikke lage liv enda (uten samleie etc.)?

Anbefalte innlegg

Jeg ble inspirert av en tråd her om organismer.

Jeg fikk sett halve denne filmen: http://youtube.com/watch?v=ozbFerzjkz4 (om hvordan organismen ble til).

Nå vet ikke jeg om jeg har fulgt så nøye med i vitenskapen, men sist jeg sjekket så kunne vi ikke lage organisk(?) liv uten en mann og en dame, korrekt?

Vel, etter å ha sett den filmen, så har de jo faktisk funnet ut (tror de) hvordan liv faktisk ble laget i starten for 4,6 billioner år siden. Hvorfor kan de ikke bare bygge på det, og så prøve å framskynde den prosessen? Med dagens teknologi burde ikke det være umulig?

Jeg tror ikke liv ble startet, jeg tror det har vært hele tiden.

http://www.indianexpress.com/res/web/pIe/i...2/22450634.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snipp, snapp, snute, så var det eventyret ute :D

Da vet vi hvordan de "lager" liv... Og resten heter evolusjon! Alt levende på jorden kommer fra den første levende organismen. Rart å tenke på at flodhesten er en nærmere slektning av hvalen enn til grisen, som den også er i slekt med... Jeg har sagt det før og jeg gjentar det gjerne; Evolusjons teorien og naturvitenskap slår alle verdens bibel gjettninger ned i støvlene!

Som mennesker er vi avhengige av å ha samleie for å forplante oss, men det kommer jo av evolusjon, det er sånn "verdiene" for arten forbedres og overlever. Alt har med overlevelse å gjøre, den som overlever får også forplantet seg og går dermed "videre" i form av gener... Sånn er det og sånn vil det alltid være så lenge jorden består.... Øyet for eksempel, som ofte blir dratt frem når gud skal fremhevdes som skaperen, har evolvert minst seks ganger så vidt forskere vet, flygning har evolvert fire ganger og en rekke sånne "gud skapte det for det er så perfekt" tilfeller er evolvert flere ganger. Og hvem vet, kanskje også en bedre apelignende art vil evolvere en dag i fremtiden? Hvis det er tid nok og vi ikke har tatt livet av planeten først? Ihvertfall en herlig tanke at alt levende har samme stamfar for 3 milliarder år siden....

Evolusjonens veier er uransakelige dere :D

Lenke til kommentar
Du tror med andre ord du vet bedre enn verdens fremste eksperter på kjernefysikk og geologi. Gratulerer! Les litt på talkorigins.org. Men du er vel ikke interessert i kunnskap, tenker jeg...

Jeg har ikke påstått at jeg VET noe.

Lenke til kommentar

Man kan vel egentlig lage veldig enkelt liv, men det er altfor mye restriksjoner på genetikk og slik forskning i verden. Hadde man godtatt mer av den omstridte forskningen hadde vi kunne kurert mange flere sykdommer for lenge siden.

Lenke til kommentar
Tiden er ingenting fysisk, det er noe som alltid er løpendes. Vi kan måle med div instrumenter hvor gamle f. eks fossiler er. Men vi kan ikke måle tid, eller hvor fort tiden går... Vi har klokka, men den viser bare tiden på jorda, ikke på mars.

Tiden har heller ikke startet noen gang, kommer heller aldri til å stoppe, siden det ikke er noe. Bare en slags måle enheet... Men siden det virker som the big bang "skapte alt på nytt", så er det vel ganske umulig å måle noe før da...

Tiden er i høyeste grad en fysisk egenskap med universet. Man kan ikke ta og føle på dimensjonen lengde alene, men de fleste er likevel enig om at denne grunnleggende dimensjonen eksisterer. Tid er en like fysisk dimensjon som de tre andre dimensjonene lengde, dybde og høyde, det er tid som tillater objekter å eksistere. Uten tid vil et objekt bare være de romlige dimensjonene, som en matematisk modell uten fyll og eksistens.

Hvis tiden plutselig opphørte å eksistere, så ville ikke tiden stoppe, men alle romlige objekter ville slutte å eksistere.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...