Newbie1KENuubie Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Jeg har en pågående diskusjon med mine kollegaer. Jeg har kjøpt en waboba-ball, og den gir meg heaps of fun på stranden. Jeg kan kaste den til venner som står opp til 10-15 meter unna, og den vil gjøre "fiskesprett" bort til de. FUNNY! Jeg har ikke latt meg underholde så mye av en BALL siden jeg var 4 år. For de som ikke vet hva en waboba ball er.. Det en prikk lik som en silikon-"stressball", bare at den spretter på vannet. http://www.waboba.com Videoer og bilder av ballen: http://www.waboba.com/Media.aspx Det står på nettet at en kombinasjon av materialer som polyuteran, gummi og lycra gjør at ballen spretter på vannet, i motsetning til vanlige baller. Men flere av mine kollegaer på jobben setter tvil til dette. Prisen, utseendet, størrelsen og konsistensen er den samme som en vanlig stressball. De mener at dette bare er en markedsførings-svindel og at det er fake. Hva tror dere?? Endret 23. mai 2008 av Newbie1KENuubie Lenke til kommentar
Newbie1KENuubie Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Jeg og mine kollegaer på jobben ble så nysgjerrig på dette, så vi tok med 3 av waboba-ballene mine og 3 vanlige stressballer (stjålet fra diverse pulter) ned til elva utenfor kontorbygget. Der testet vi disse 3 kastene: - Fiskesprett - 45 grader ned mot vannet - Fiskesprett distante (utover mot det tomme intet i mjøsa, vi måtte ofre en ball av hver sort for dette). Det kommer selvfølgelig veldig an på kasteren, bølger, vinkel, kraft i kastet osv. Så vi så etter markante forskjeller. SKeptikerene på én site av elven med stressballer og de troende (2 personer, meg og en til jeg hadde overtalt) på andre siden med waboba-baller. Resultatene er som følger - Fiskesprett Identisk oppførsel, ballene spretter likt - 45 grader ned mot vannet Ingen av ballene gikk under, begge spratt opp igjen like høyt. Identisk oppførsel - Fiskesprett distanse Begge ballene gikk om lag like langt, det var ingen tegn til nedbremsing på stressballen. Her også identisk oppførsel. Konklusjon Jeg vedgår mitt nederlag ved å tro på dette konseptet. Vi har nå fått bevist at waboba-ballen markedsføres på falske konsepter som ikke har rot i virkeligheten. Lenke til kommentar
Newbie1KENuubie Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Vi filmet det hele, youtube linker kommer Lenke til kommentar
Newbie1KENuubie Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Her er filmen av testen vår. Left side: Regular stressball til 25kr/stk Right side: Waboba ball til 59kr/stk Identisk oppførsel på ballene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå