Gå til innhold

Skjebne? Uflaks?

Anbefalte innlegg

Eller bare jeg som er litt redusert?

Jeg har spilt cs i et par år nå, daglig, det har alltid funket fint på maskinen min. I forrige uke bestemte jeg meg for å formatere c: og legge inn xp på nytt - det var småting og følelse av mye søppel som var grunnen - spillene fungerte utmerket.

Nå sliter jeg med en skikkelig "lagg" i cs - musen reagerer ikke når jeg beveger for sakte eller for fort. Den lagger et halvt sekund kanskje, men det er jo alt for mye i et sånt spill. Den gjorde ikke sånn før. Jeg har høy sens (5), men har jo alltid hatt dette...?

Har:

Telenor Adsl 704/128 - Stabil ping ca 30

Athlon 1,2 gig, 512 + 256 DDR (pc266)

MSI GeForce 4 Ti 4400, 2x 19" CRT - Win res 1280x1024 @ 75 Hz

1x 40 GB + 1x 120 GB (7200 begge)

Logitech Mouseman Dual Optical (m skatez)

Stabilt 90-100 fps med opengl 1024x768

0 Loss 0-1 Choke

rate "7500.000000"

cl_updaterate "20"

sensitivity "5.0"

Har prøvd:

* Med win-musdriver, og logitech musdriver - jeg brukte win før - har prøvd både ps/2 og usb. Har prøvd å stille inn med og uten acceleration, med og uten pointer enhancement. Har prøvd høy og lav sample rate på reports/sec og samme med input buffer length.

* Reinstallere half-life og cs. Testet med forskjellige config før jeg lastet inn mine config filer.

* Kjøre hl i compability mode for win98/me.

* Nvidia Detonator XP 40.72 (som jeg brukte før) og 41.09 (nyeste) - Vsync alltid av - Ikke aktiver "tåketabellemulering" - osv. Performance instillinger.

* Deaktiverer alltid Norton Auto-Protect - har sett etter andre ting som krever cpu/ram, finner ikke noe

Nyeste hardware er 512 Twinmos ddr, jeg satt denne i slot 1, og flyttet 256'en (Apacer) til slot 2. Vet ikke om det er relatert...

Kan det være at serverne jeg spiller endel på krever Cheating-Death nå? Eller at jeg bruker HLSW (www.hlsw.net)?

Trenger jeg noe sånn refresh rate fix? Finner ingen url som funker.. eller er det andre ting jeg har oversett? Dette begynner å bli litt irriterende...

En stor kos til den som kan hjelpe...!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jada, jada... men jeg trenger seriøst hjelp her!

Prøvde å spille litt igjen igår, og det går fint hvis jeg ikke beveger musen noe særlig - så jeg tror det er den.

Det var ekstra ille hvis jeg brukte sniper, f.eks. 1x zoom med scout hakket som fy når jeg prøvde å strafe og sikte på fienden samtidig :cry:

Lenke til kommentar

Det virker som du har prøvd alt :(

Jeg skjønner ikke hva som er galt :-?

Men, prøv å sett på vsync og last ned dette programmet. Det programmet fikser 60hz problemet i win2k og xp. Still inn ønsket hz i de forskjellige oppløsningene. Så hvis skjermen klarer 100hz i 800x600 eller 1042x768, så stiller du dette inn. Da får du 100fps MED vsync på.

Kanskje dette hjelper muse problemet ditt ?

For jeg har opplevd muse problemer hvis jeg har vsync av...

Lenke til kommentar

Ja, jeg kjører opengl i 1024x768, som jeg sa i første posten.

Det er en mus med tråd, så ingen batterier.

Prøvde den refresh-lock saken - da fikk jeg ikke Cs til å starte før 3. forsøk - med like mye lagg.

Jeg kjøpte og installerte Project IGI2 idag, det hjalp litt, så jeg kan spille, men det lagger hvis jeg snur meg mye samtidig som jeg strafer

Så her om dagen noen som hadde problemer med at musa henger seg - f.eks. hvis man trykker mouse1, så fortsetter den å skyte etter man har sluppet knappen... spray 'n' pray. Finner ikke disse forum-innleggene idag :( (ikke dette forumet)

Jeg la inn DirectX9, det hjalp ingenting.

Har avinstallert både mus og skjermkort, og prøvd med flere forskjellige nvidia drivere også nå.

Saksøke M$ for å ha ødelagt min cpl karriere? :p

Lenke til kommentar

Tusen takk til alle som prøvde å hjelpe, men jeg kunne til slutt ikke skjønne annet enn at det var noe internt i windows.... BOOOMBE!

Reinstall fikset alt, no problemo, weee! happy, nå :yes:

Reinstall, så directx9, så nvidia 40.72, IKKE 41.09 som er ute nå.

Mer trengtes ikke... :)

Lenke til kommentar
Tusen takk til alle som prøvde å hjelpe, men jeg kunne til slutt ikke skjønne annet enn at det var noe internt i windows.... BOOOMBE!

Reinstall fikset alt, no problemo, weee! happy, nå  :yes:  

Reinstall, så directx9, så nvidia 40.72, IKKE 41.09 som er ute nå.

Mer trengtes ikke... :)

Det var godt å høre at du fikk det til :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...