ostehøvel Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Hei! Har kjørt i ett halvt år nå med ei rusta påtte med hull i halsen. Den gikk ekstremt dårlig i oppoverbakker og veeldig fort i nedoverbakker. Har byttet til trim variator og fjernet turtallsperre. Men pga at den bråket sånn, så kjøpte jeg en original potte og byttet ut med den gamle originalpotta med hull i. Jeg ville da tro at den ville få bedre effekt og trekke bedre. Men nå trekker den dårlig, kjører sent, og alt er bare mye dårligere.. Når den står på tomgang så dør den. Er det bare potta som må kjøres inn? Er den en plombe i den? Eller kan jeg ha montert den for dårlig? Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 orginal potter har som regel noen plomber i seg. mopeder er ustabile kjøretøyer, og du må bare prøve deg fram rett og slett. er saken helt orginal bortsett fra "trimvariator"? Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Ja det eneste som er byttet er trimvariator+reima, og fjernet turtallsperre. Med den gamle orignialpotta med hull i, så gikk den i 70-75 på sletta. Og kanskje 40 i oppoverbakker. Nå går den maks 55 på sletta og kanskje 30 i oppoverbakker. Det er forresten ikke helt originalpotte, det er en annen produsent men den er tilnærmet lik. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Plomba er i på den nye potta. Nå går jo mopeden normalt slik den "skal" gjøre Endret 23. mai 2008 av gilera Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Men den forje potta var jo også orginal hvorfor skulle denne være mer plombert enn den forje? Dessuten går den veldig dårlig! Dårligere enn den gikk før jeg trimmet den tilogmed.. :/ Lenke til kommentar
CFM Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Den er ikke original hvis den gjør 70-75km/t. Grunnen til at den går dårligere er at du sannsynligvis har i større dyse enn original siden du har trimmet den før du skiftet potte. Da vil mopeden få for mye bensin og den går dårligere. Hvis du ikke vil ta plomba i den nye potta må du dyse ned. Kjør så motoren blir varm så skrur du ut tennpluggen og ser på fargen: Er den svart og oljete så får den for mye bensin i forhold til luft Er den hvit og tørr får den for lite bensin i forhold til luft Er den nøttebrun er den perfekt Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Begge pottene er orginale, forskjellen var at den ene hadde fått en sprekk i seg. Når jeg satt inn den nye så gikk det mye tregere. Jeg har ikke rørt noen dyse. Og jeg kan ikke skjønne at det skal være så mye forskjell på to orginalpotter? Jeg tar gjerne plomba om det er noen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå