Porty Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Hei. For et par uker siden måtte jeg levere den bærbare dataen min inn til reperasjon på elkjøp. Etter to uker fikk jeg melding om at jeg kunne hente dataen, men måtte betale 650 kr. Feilen var et defekt uorginalt minnekort som jeg har kjøpt på komplett for ca. et halvt år siden. Jeg har forsikring på dataen, men de sa at den ikke gjelder for uorginale deler. Noen som vet om jeg har rettigheter til å klage til komplett (få ny brikke), eller om forsikring selskapet faktisk skal betale det? Husker ikke helt hvilken forsikring jeg har, men de lurer på om det kansje kan være happy care eller noe sånt.. takk for alle svar! Lenke til kommentar
larsg Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Du får nok ny brikke av komplett hvis den er defekt. Logg deg inn på kontoen din og søk om returnummer. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Jeg vet ikke hva denne forsikringen din dekker, men du har lovfestet reklamasjonsrett på minnebrikken, så lenge den er kjøpt av deg som privatperson. Før du reklamerer på den burde du, i den grad det er mulig, teste brikken selv først - eventuelt få en skriftlig bekreftelse fra Elkjip om at det er påvist feil på minnebrikken. Send en kopi av denne feilrapporten sammen med brikken når du reklamerer hos Komplett. Endret 23. mai 2008 av Caze Lenke til kommentar
Porty Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Før du reklamerer på den burde du, i den grad det er mulig, teste brikken selv først Når du skriver det, hvordan kan jeg gjøre det? sette det i dataen igjen å se om samme feilen skjer? feilen var forresten at når jeg skrudde på dataen, begynte den å hyle + skjermen var bare svart. fryktelig irriterende Lenke til kommentar
Caze Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 På en stasjonær PC er prosedyren å forsøke å starte maskinen med én og én minnebrikke av gangen. Dersom maskinen starter opp hver enkelt brikke er neste steg å teste brikken med f.eks. Memtest86+ i noen timer (4-5). Dersom det oppstår feil, vil en detaljert beskrivelse vises på skjermen. Denne beskrivelsen kan da følge med reklamasjonen, slik at man unngår å bli fakturert for "Ingen feil funnet" hos leverandøren. På en bærbar PC er dette litt vanskeligere, da minneslottene ofte er litt utilgjengelig plassert, og jeg vil ikke anbefale denne prosedyren for brukere som ikke er vant med å håndtere hardware. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå