Gå til innhold

vifte adopter til skjermkort?

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig byttet ut mine standard kjølere på hd 3870, og oppdaget at standard kjøleren's vifta var direkte tilkoblet skjermkortet via en tynn 4pins leding. Er det mulig å koble de nye 92mm viftene, med standard 3pin, på skjermkortet via en overgang?

Grunnen til at jeg spør om det er fordi jeg har problemer med å la hovedkortet styre viftene, via systemfan tilkobling. En av viftene får 1300rpm+ mens den andre får 400rpm+, og er derfor nødt til å koble vifte nummer 2 på den plassen som er tilpasset strømboks vifta (på hovedkortet), får i det hele tatt å få en brukbar kjøling. Har også prøvd å kontrollere rpm med speedfan, men uten resultat.

Så er det noen som vet om en slik adopter, eller vet om en måte å få hovedkortet til å styre viftene skikkelig?

Har gigabyte hovedkort GA-MA790FX-DQ6 og bruker XP SP3 hvis det har noen betydning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjelper ikke så mye, siden jeg ikke har muligheten til å overvåke tempraturen mens jeg bruker eks spiller. Og da er poenget med manuel styring borte. Har også limited med plass pga egenbygd kabinett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...