Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

GTA IV hakker enormt på min PS3!

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg kjøpte meg GTA IV for noen dager siden, og etter litt spilling merket jeg at spillet begynte å hakke på alle slags steder. For eksempel om jeg kjører over en 5-6 personer synker FPS-en ned til rundt 5-10! Om jeg kjører over en stor bru der jeg kan skue utover den gigantiske byen mens jeg kjører dropper den ned til 10-15, hver eneste gang! Det er svært plagsomt (om jeg skal kjappe meg over brua for eksempel, veldig vanskelig å styre unna alt slags biler i lav FPS :( ), og jeg må si jeg hadde forventet mye mer av PS3-en. En venn av meg som har en 360 sliter ikke med det samme (bare de "normale" FPS-dropsene).

Noen som har peiling på hvorfor dette skjer, og eventuelt hvordan jeg kan fikse det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjer dette på andre spill enn GTA også? Da ville jeg levert den inn.

Nja, spilte igjennom et par "missions" på Heavenly Sword (likte ikke spillet så veldig), kan ikke huske noe spesielt med hakking der, nei. Har spilt en del demoer og, om jeg husker rett lå FPS-en i hvert fall over 30, ganske stødig.

Lenke til kommentar
Syns det er mye plagsomme framedrops selv...Men det varier ganske mye. Har det noe å si at jeg kjører 720P? Ville det gått bedre i andre skaleringer? Spiller jeg f.eks. COD4 og Burnout Paradise går det glatt.

De spillene er jo 60fps. GTA4 ligger på rundt 20 i snitt, særlig på PS3 hvor frameraten er dårligst.

Lenke til kommentar
Syns det er mye plagsomme framedrops selv...Men det varier ganske mye. Har det noe å si at jeg kjører 720P? Ville det gått bedre i andre skaleringer? Spiller jeg f.eks. COD4 og Burnout Paradise går det glatt.

De spillene er jo 60fps. GTA4 ligger på rundt 20 i snitt, særlig på PS3 hvor frameraten er dårligst.

Sjekk det ut av diverse anmeldelser, der sier dem fleste att PS3 har bedre framerates på PS3 og er i bedre grafiskt kvalitet

Lenke til kommentar

Det er stor sjanse for at det faktisk skal være slik. Spillet sliter med fps drops hos alle. Det varierer selvsagt hvor godt folk faktisk legger merke til det. Har selv irritert meg litt over at jeg aldri får noen særlig fartsfølelse når jeg kjører bil på GTA4 nettopp fordi fps-en gjerne blir lav når jeg kjører fort.

Har trådstarter prøvd spillet til vennen sin? Kanskje han har de samme dropsene bare at han ikke legger merke til dem slik du gjør? Nå vet ikke jeg hvordan forholdet mellom frameraten er på de to forskjellige konsollene, men har inntrykk av at ting skal være svært likt. Noen mener det ene går best og noen mener det andre går best.

Det kan jo selvsagt hende at det er noe galt med din konsoll, men det tviler jeg på. Hvis andre krevende spill kjører slik de skal, så er det nok ikke noe galt med maskinen din. Tviler som sagt på at det er noe galt. Har faktisk aldri hørt om en sånn feil på noen konsoll før, men det har kanskje andre?

Kenny Bones: Ja, Assassins Creed er utvilsom mye værre enn GTA 4 er på dette området.

Toman: Mat ikke trollet! :p

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Sjekk det ut av diverse anmeldelser, der sier dem fleste att PS3 har bedre framerates på PS3 og er i bedre grafiskt kvalitet

Eh, hallo?

Test One: Game Intro

360: 31.627fps

PS3: 26.504fps

See it on EGTV.

Test Two: Clean Getaway

360: 28.624fps

PS3: 23.989fps

See it on EGTV.

Test Three: Final Destination

360: 35.662fps

PS3: 29.523fps

See it on EGTV.

Test Four: Station Face-Off

360: 26.015fps

PS3: 25.803fps

See it on EGTV.

Test Five: Rigged to Blow

360: 26.507fps

PS3: 23.781fps

See it on EGTV.

Test Six: Ivan the Not So Terrible

360: 33.713fps

PS3: 28.313fps

PS3 versjonen er også i lavere oppløsing. 640p mot 720p på 360. PS3 versjonen har heller ingen anti aliasing.

After almost two thousands words of technical discussion, the bottom line is that it's clear that Rockstar had some issues matching the basic performance of the Xbox 360 game on the PS3 hardware. Lower resolution, zero anti-aliasing support and a more variable frame-rate are the bottom line.

Du kan lese hele sammenligningen her, men det gidder du vel ikke.

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=137829

Lenke til kommentar

Merket det samme selv, og er bare noe å venne seg til. Tror egentlig at alle har det, men det er ikke alle som legger merke til det like bra som noen.

Prøv Multiplayer, da blir det 2 ganger verre!

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar
Skjer dette på andre spill enn GTA også? Da ville jeg levert den inn.

Nja, spilte igjennom et par "missions" på Heavenly Sword (likte ikke spillet så veldig), kan ikke huske noe spesielt med hakking der, nei. Har spilt en del demoer og, om jeg husker rett lå FPS-en i hvert fall over 30, ganske stødig.

Hva slags superøyne har du, klarer du til enhver tid å faktisk telle hvor stor framerate du har? Ser på meg selv som kresen på denne måten selv, men forstår ikke de som klarer å trekke et tall ut av hatten alltid :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...