Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen begynte å fryse seg etter formatering

Anbefalte innlegg

I går tenkte jeg at jeg skulle "formatere" C ettersom det var lenge siden sist. Sist gang jeg gjorde det tror jeg at jeg bare innstallerte windows på nytt, ettersom ingen andre filer på C ble slettet. I går tenkte jeg å gjøre det samme. Midt oppi det hele, på ca 66% av "Innstallerer Windows" sluttet den å innstallere. Jeg ventet i tre timer uten noe hell. I dag fikk jeg fikset dette ved først å formatere hele greia med en HP versjon av samme Windows XP, som gikk uten noe problem, for så å Formatere hele greia igjen med den cden jeg har brukt hele tiden før. Denne gangen gikk det fint.

Nå har jeg et nytt problem. Etter maks et minutt i windows, fryser alt. Musa kan fortsatt beveges, men vinduer kan ikke lukkes/åpnes, startmenyen reagerer ikke osv. Alt liv stopper rett og slett, og eneste utvei er å restarte den. Jeg har prøvd å vente det ut, og tror ikke det hjelper på.

Jeg trodde først at det var skjermkortdriver og prøvde å innstallere det, tror jeg lyktes etter mange forsøk iom. at pcen slutta å funke midt oppi innstallasjonen et par ganger, men uansett så kom jeg ikke noe spesielt videre. Kan det være HW feil? Dette syns jeg er litt rart siden jeg ikke engang har vært borti selve pcen!

Ihvertfall så trenger jeg deres hjelp, har dere noen idéer/tips?

Svar som hjelper gjør meg veldig veldig glad, da datamaskinen min er ca. 80% av livet mitt. Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjør først diagnostikk på RAM og harddisk, da får du ihvertfall eliminert disse som mulige feilkilder. Hent ned og brenn ut UltimateBootCD (www.ultimatebootcd.com). Boot fra denne plata og kjør først Memtest86+ i 4-5 timer. Dersom RAM-testen er ok, kjør ett av diagnoseverktøyene for harddisk.

Fortell gjerne også litt om hva slags maskin du har.

Lenke til kommentar

Jeg fant problemet etter døgn med tull, ganske egentlig hovedkortsdriveren (nForce 4) som fulgte med pcen som var stygg, jeg sletta den i sikkermodus og innstallerte den nye via internett, og vips, så var pcen bedre enn ny :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...