NinJaFLiPP Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Jeg har nå gått til innkjøp av dette anlegget og det kommer i posten etter helga. Men så er da det store spørsmålet. Hva er digital coax og 6ch? :s Hvordan vet jeg at jeg har digital uttak på tvn min f.eks. Tvn min er en Hyundai HLT 3210 Hyundai hlt3210 Jeg er seriøst HELT bak mål når det gjelder koblinger , digital og coax osv.. Hvordan skal jeg koble mitt z-5500 til tvn? minijack? alt jeg vet om tv-lyd er at det går med scart , minijack -rød\hvit han , minijack-minijack .. Fy fader jeg skjemmes edit : Dette er da en coaxial ledning (?) Coaxial Og dette en optisk (?)optisk Spørsmålet er jo da ,kan jeg ha coaxial på min tv? Jeg skjønner ingenting bak tvn. OPTISK vet jeg at jeg IKKE kan ha. men har det på ps3 uansett så det er ok. *LLØSTT* Endret 25. mai 2008 av MrGn0Mefunc1030FAN Lenke til kommentar
NinJaFLiPP Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Kom igjen da, noen må da vite dette??! ikke jeg iallefall Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Har du en slags dekoder for å vise tv-signaler, eller har du kabel-tv med en vanlig antennekabel rett i tven? Hvis du har dekoder har du mest sannsynlig en hvit og en rød lydutgang bakpå, da kan du ta en 2 phono til 3,5mm minijack og koble til anlegget.. Lenke til kommentar
NinJaFLiPP Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Har du en slags dekoder for å vise tv-signaler, eller har du kabel-tv med en vanlig antennekabel rett i tven? Hvis du har dekoder har du mest sannsynlig en hvit og en rød lydutgang bakpå, da kan du ta en 2 phono til 3,5mm minijack og koble til anlegget.. Har kabeltv med vanlig tv-antenne. og en hel masse uttak bak tvn til video og lyd. Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Har du en slags dekoder for å vise tv-signaler, eller har du kabel-tv med en vanlig antennekabel rett i tven? Hvis du har dekoder har du mest sannsynlig en hvit og en rød lydutgang bakpå, da kan du ta en 2 phono til 3,5mm minijack og koble til anlegget.. Har kabeltv med vanlig tv-antenne. og en hel masse uttak bak tvn til video og lyd. Oki. Noen tver har optisk digital ut, men kan ikke av spesifikasjonene se at tven din har dette. Men omtrent alle tver har vanlig Audio out, altså en hvit og en rød kontakt for å sende lyden fra tven og til anlegget ditt... Da kjøper du en slik 2phono til 3,5mm minijack som jeg nevnte i forrige innlegg og kobler til bakpå anlegget ditt. Jeg ville da valgt og skyve på den tappen bakpå konsollen slik at den står på 1-3 stereo i stedet for 6 channel direct.. så velger du den inngangen du puttet i via kontrollen.. Lenke til kommentar
NinJaFLiPP Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Har du en slags dekoder for å vise tv-signaler, eller har du kabel-tv med en vanlig antennekabel rett i tven? Hvis du har dekoder har du mest sannsynlig en hvit og en rød lydutgang bakpå, da kan du ta en 2 phono til 3,5mm minijack og koble til anlegget.. Har kabeltv med vanlig tv-antenne. og en hel masse uttak bak tvn til video og lyd. Oki. Noen tver har optisk digital ut, men kan ikke av spesifikasjonene se at tven din har dette. Men omtrent alle tver har vanlig Audio out, altså en hvit og en rød kontakt for å sende lyden fra tven og til anlegget ditt... Da kjøper du en slik 2phono til 3,5mm minijack som jeg nevnte i forrige innlegg og kobler til bakpå anlegget ditt. Jeg ville da valgt og skyve på den tappen bakpå konsollen slik at den står på 1-3 stereo i stedet for 6 channel direct.. så velger du den inngangen du puttet i via kontrollen.. Ja jeg har iløpet av natte undersøkt hvordan optisk utgang ser ut. Noe tvn min ikke har. Men jeg har en dvd spiller. Da må det vel gå ann og kjøre TV inn på dvd for så og få det på tv? Optisk fra dvd til z5500 kontrollen, sant? Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Bruk en sånn rød og hvit som jeg sa fra tv og til z5500 kontrollen.. Også tar du en optisk/coax fra dvd-spilleren din og direkte i z5500 kontrollen, da får du i tillegg surroundlyd Lenke til kommentar
NinJaFLiPP Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Bruk en sånn rød og hvit som jeg sa fra tv og til z5500 kontrollen..Også tar du en optisk/coax fra dvd-spilleren din og direkte i z5500 kontrollen, da får du i tillegg surroundlyd Mjo men er det ikke nok og bare gå med otisk fra dvd til z5500 kontrollen? For da kjører jeg jo TV kanaler via DVD-spilleren? Antenne i dvd , og scart til tv.. Dette ble jo gjort på gamle VHS spillere så det må gå ann på dvd spillere også? Så slipper jeg 100 kabler. Jeg er klar over at man kan bruke phono til minijack , for og få lyd. Altså rød\hvit phono til minijack. Men dette er jo noe som påvirker lydkvalitet drastisk. Lenke til kommentar
NinJaFLiPP Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Har funne ut at jeg har coax&optisk på maskin min. Jeg har coax&optisk på dvd. Jeg har optisk ps3 Så denne tråden kan stenges. *LØST* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå