Flanger Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Jeg har funnet ut at jeg vil begynne å studere petroleum til høsten, men jeg er usikker på hvor jeg skal studere. Stedene jeg står mellom er NTNU og UiS. Er det noen fordeler/ulemper med å studere petroleum ved et av disse universitetene? UiS befinner seg midt i oljenæringen og er kanskje spesialiserte på området, mens NTNU skal være best på teknologifag. Har dere noen argumenter å komme med? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Dersom Uis ennå ikke har endret på førsteårsfagene slipper man å ta Ex-Phil på studier ved TekNat. Så vidt jeg vet må man på NTNU ta Ex-Phil (uten at jeg vet dette sikkert, noen andre kan kanskje bekrefte/avkrefte). Om du ser på det som en fordel eller ulempe er jo opp til deg selv Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Skal man ha en master må man vel så vidt jeg vet ha exphil, uansett. (Og ja, her på NTNU må man ta exphil.) Anyways, tror de to studiestedene er nokså likeverdige, men det er nok absolutt en stor fordel med nærhet til industrien. Endret 23. mai 2008 av Lungemannen Lenke til kommentar
Cie Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Trondheim er en mye bedre studieby (jeg har bodd i begge byene), og NTNU er jo anerkjent. Men tror ikke UiS er det dårlig valg det heller når det kommer til petroleum. Master får du jo også tatt der, om det er aktuelt. Men tror ikke du blir å slite så veldig med å få jobb uansett hvilket universitet du velger... Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Skal man ha en master må man vel så vidt jeg vet ha exphil, uansett. (Og ja, her på NTNU må man ta exphil.) Anyways, tror de to studiestedene er nokså likeverdige, men det er nok absolutt en stor fordel med nærhet til industrien. Pr i dag trenger man ikke Exphil på noen studier på TekNat ved UiS inkl Masterstudiene. Men jeg vet det har vært en del snakk om å kanskje innføre faget. Så det kan jo endre seg, og vil nok sannsynligvis også gjøre det. Studentlivet i Stavanger er nok underlegent det i Trondheim, men så skal en vel lete lenge etter et bedre studentmiljø enn i Trondheim også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå