joacking1337 Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Haha, for en tankegang Og hvem skulle sagt at du ikke kunne fly? Hvis vi ser bortifra Gud. Ingen i steinalderen i det heletatt trodde på den kristne gud. Den kristne gud var ikke en gang funnet opp da. Du viser virkelig hvor lite du faktisk forstår. /eod. Oss kristene tror på Adam og Eva som de første menneskene, ikke steinalderdustene som ikke engang kunne snakke ordentlig. jeg var bare med på "steinalderleiken" nå. Lenke til kommentar
yssi83 Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Jehova mener jeg også er rent hypotetisk bullshit, men jeg driter i om de tror på det eller ei. Men se på kristendommen. Det er mange profetier i bibelen som stemmer. Se for eksempel at "Jødene skal tas bort fra sitt land og spres rundt om i alle verdens land, og ikke før i de siste dager skal de bli forenet i sitt hellige land (som på den gang het Ghana eller Ghaana, husker ikke)". Litt merkelig er det jo også at denne "Jesus" blir omtalt i flere "Toraruller" eller hva det heter, som er funnet igjen på steder som er så langt borte fra hverandre at det ikke kunne vært én person eller gruppe som reiste land om strand for å plante fake evidence. Et annet scenario, er jo dette med syndefloden og Noahs ark. Litt kult at det er gravplasser av flere hundre dyr på samme sted flere steder rundt om i verden. I bibelen blir det skrevet at Gud skal komme med en syndeflod og utrydde de syndende folk. Og dette er da skrevet før den floden har vært. Og når forskere (http://www.guardian.co.uk/science/2000/sep/14/internationalnews.archaeology) beviser at det har vært en stor flod ute å gikk "back in da'days", er det litt wierd at slike dyregravplasser eksisterer, Kilder kilder kilder. Hmmm... Hvor er de? Den ene du kommer med sier jo at det var en flom i svartehavsregionen for 7000 år siden. Viser til kjetil02 over meg her. Jesus (og hans etterfølgere) var nok veldig klar over hvilke profetier han måtte oppfylle. Da er det lett å lage en sjekk-liste og begynne å krysse av. Lenke til kommentar
yssi83 Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Jehova mener jeg også er rent hypotetisk bullshit Oss kristene tror på Adam og Eva som de første menneskene, ikke steinalderdustene som ikke engang kunne snakke ordentlig. På hvilken måte blir man kristen uten å tro at jehova/yahweh finnes? Nysgjerrig nå! Sier du med det siste der at du er ung-jords kreasjonist? Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Hvorfor har man funnet beinrester fra Neanderthalere som oppsto for flere 100 000 år siden hvis ikke "steinalderdustene" fantes? http://no.wikipedia.org/wiki/Neandertalere Lenke til kommentar
joacking1337 Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 I bibelen blir det skrevet at Gud skal komme med en syndeflod og utrydde de syndende folk. Og dette er da skrevet før den floden har vært. "land below Black Sea submerged 7,000 years ago" "The 19th century dating of the final form of Genesis and the Pentateuch to c. 500-450 BC continues to be widely accepted irrespective of the model adopted" 2 forskjellige kilder, 2 forskjellige meninger om hvor gammalt alt er. På 80-tallet mente forskere at universet var ca 5 mrd. år gammelt. Per i dag mener de at universet er mellom 11 og 13 mrd. år gammelt. Det vil si at universet har blitt om lag 8 milliarder år eldre på under 20 år, det kan jo stemme om man skal tolke ”tiden flyr”, i en utrolig bokstavlig form. Så tidsperspektiv er vanskelig å holde seg til i en slik diskusjon, men når det kommer til hva skriftene skriver, altså at det kommer til å BLI en syndeflod, står det jo bare der at den skal komme. står jo at den kommer, ikke at den har skjedd. Og dere som tror på steinaldermennesket mener jo at man ikke kunne så mye på den tiden, så at det var en fjott som lagde disse rullene basert på hva som har skjedd for å lage en religion er høyest usansynlig Jehova mener jeg også er rent hypotetisk bullshit Oss kristene tror på Adam og Eva som de første menneskene, ikke steinalderdustene som ikke engang kunne snakke ordentlig. På hvilken måte blir man kristen uten å tro at jehova/yahweh finnes? Nysgjerrig nå! Sier du med det siste der at du er ung-jords kreasjonist? Ikke det jeg sier, jeg tror tilogmed guden til islamistene, Mohammed har en gang vært på denne jord, men troen dems mener jeg er bullshit, så demp nyskjerrigheten din litt. du får ikke noe "ehh.. hehe prøvde meg da ^^" Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Jeg forstår ikke hva du skriver. Lenke til kommentar
BlueBench Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 det kommer til å BLI en syndeflod, står det jo bare der at den skal komme. står jo at den kommer, ikke at den har skjedd. Du vet visst mer enn det som står skrevet i Bibelen... «Jeg [gud] vil aldri mer forbanne jorden for menneskenes skyld; for menneskehjertets tanker er onde like fra ungdommen av. Aldri mer vil jeg drepe alt som lever, slik som jeg nå har gjort det. 22 Så lenge jorden står, skal sæd og høst, kulde og varme, sommer og vinter, dag og natt aldri mer ta slutt.» (1 mos 8, 21-22) Lenke til kommentar
thadon Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Ikke det jeg sier, jeg tror tilogmed guden til islamistene, Mohammed har en gang vært på denne jord, men troen dems mener jeg er bullshit, så demp nyskjerrigheten din litt. du får ikke noe "ehh.. hehe prøvde meg da ^^" Er Mohammed blitt en gud nå? Hvorfor er den islamske tro "bullshit", men den kristene tro "riktig"? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 I bibelen blir det skrevet at Gud skal komme med en syndeflod og utrydde de syndende folk. Og dette er da skrevet før den floden har vært. "land below Black Sea submerged 7,000 years ago" "The 19th century dating of the final form of Genesis and the Pentateuch to c. 500-450 BC continues to be widely accepted irrespective of the model adopted" 2 forskjellige kilder, 2 forskjellige meninger om hvor gammalt alt er. På 80-tallet mente forskere at universet var ca 5 mrd. år gammelt. Per i dag mener de at universet er mellom 11 og 13 mrd. år gammelt. Det vil si at universet har blitt om lag 8 milliarder år eldre på under 20 år, det kan jo stemme om man skal tolke ”tiden flyr”, i en utrolig bokstavlig form. For det første, så var det nok fordi vi ikke hadde nøyaktige nok måte til å måle med. Det har vi i dag. Og vi har ikke fastslått alderen til universet til mellom 11 og 13 milliarder år gammelt, men 13,7 milliarder år, pluss/minus 100 millioner år. Dvs. det er mellom 13.6 og 13.8 milliarder år gammelt. Uansett, dette er ikke relevant til det du og kjetil02 diskuterer. Så tidsperspektiv er vanskelig å holde seg til i en slik diskusjon, men når det kommer til hva skriftene skriver, altså at det kommer til å BLI en syndeflod, står det jo bare der at den skal komme. står jo at den kommer, ikke at den har skjedd. Og dere som tror på steinaldermennesket mener jo at man ikke kunne så mye på den tiden, så at det var en fjott som lagde disse rullene basert på hva som har skjedd for å lage en religion er høyest usansynlig Det er ikke vanskelig å holde seg til tidsperspektiv nei. I dag har vi utallige måte å måle alder på det aller meste (alt fra fossiler til stjerner og universet, til steiner og andre sedimenter og levende organismer) med stor nøyaktighet, og alle disse metodene stemmer overens med hverandre. Jehova mener jeg også er rent hypotetisk bullshit Oss kristene tror på Adam og Eva som de første menneskene, ikke steinalderdustene som ikke engang kunne snakke ordentlig. Hvorfor tror du ikke på disse steinaldermenneskene, og hva mener du da alle de beinrestene, våpenrestene, og alt det andre vi har funnet fra den tiden og kulturen er? Vi vet jo at alle disse tingene er rundt 10 000 år gamle. Det har vi funnet ut ved hjelp av å måle forskjellige radioaktive isotoper, altså ikke bare C-14 metoden, men mange andre, og alle stemmer overens. På hvilken måte blir man kristen uten å tro at jehova/yahweh finnes? Nysgjerrig nå! Sier du med det siste der at du er ung-jords kreasjonist? Ikke det jeg sier, jeg tror tilogmed guden til islamistene, Mohammed har en gang vært på denne jord, men troen dems mener jeg er bullshit, så demp nyskjerrigheten din litt. du får ikke noe "ehh.. hehe prøvde meg da ^^" En ting til: Tror du på evolusjon? Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Et annet scenario, er jo dette med syndefloden og Noahs ark. Litt kult at det er gravplasser av flere hundre dyr på samme sted flere steder rundt om i verden. I bibelen blir det skrevet at Gud skal komme med en syndeflod og utrydde de syndende folk. Og dette er da skrevet før den floden har vært. Og når forskere (http://www.guardian.co.uk/science/2000/sep/14/internationalnews.archaeology) beviser at det har vært en stor flod ute å gikk "back in da'days", er det litt wierd at slike dyregravplasser eksisterer, Som det står i artikkelen så vil han (Robert Ballard) ikke hevde noe som helst, det er heller avisen som hevder dette. Det er ganske enkelt bare flere dyr som er blitt funnet på ett sted etter en flom for "thousand of years ago" som han hevder. Det er veldig lite som tyder på at dette var syndefloden, jeg tror vi ville hatt langt mer tilstrekkelige beviser for dette hvis det var tilfellet. Vil derfor stille den andre artikkelen sterkere enn svake påstander av en journalist som utnytter rapporten. Når det gjelder profesier av bla. Isaiah så er det som noen nevnte, veldig lett å forfylle. Det skal også merkes at bibelen har mest sannsynlig blitt tuklet med gjentatte ganger. Slike "messiaser" som Jesus var en vanesak i antikken, det har vært langt flere enn èn jesus på den tiden. Et eksempel er en norsk "spåkone" som hevdet for litt siden at hun kunne "spå fremtid og fortid, men var best på fremtid". Hun hevdet forøvrig også at hun kunne spå at "om noen år ville hun dra på ferie til frankrike". Jeg finner Nostradamus sine profesier langt mer korrekte, ettersom de ikke bare er mer korrekte - men spår naturkatastrofer istedet for menneskehandlinger (som er lettere å oppfylle). Jeg står fortsatt ved at det ikke eksisterer bevis for verken syndefloden eller mirakuløse handlinger av Jesus. Thomas Paine skal visst ha ødelagt "bevisene" disse profesiene rimelig godt for 200 år siden i boken "The Age of Reason". Jeg har ikke lest den, så setter pris på hvis noen kan bekrefte. Ser ut til at bokhandleren er tom for boken. Lenke til kommentar
joacking1337 Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Jeg forstår ikke hva du skriver. da er det ditt problem og ikke mitt "" Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Jeg forstår ikke hva du skriver. da er det ditt problem og ikke mitt "" Han er ikke den eneste som ikke skjønner noe. Det er opptil deg å skrive formuleringer som forumbrukerne forstår innholdet av. Lenke til kommentar
joacking1337 Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Ikke det jeg sier, jeg tror tilogmed guden til islamistene, Mohammed har en gang vært på denne jord, men troen dems mener jeg er bullshit, så demp nyskjerrigheten din litt. du får ikke noe "ehh.. hehe prøvde meg da ^^" Er Mohammed blitt en gud nå? Hvorfor er den islamske tro "bullshit", men den kristene tro "riktig"? "hvorfor er den is....." kanskje fordi TRO går utpå å tro. når jeg er kristen tror da jeg ikke på Islam? pft, tåplig Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Ja, men hvorfor er din TRO mer korrekt en en annens TRO? Du kan ikke begrunne med at bare fordi det er tro, fordi da stiller kristendommen og islam (og spaghettimonsteret og alle andre trosretninger) NØYAKTIG like sterkt. Endret 24. mai 2008 av _Zeke Lenke til kommentar
joacking1337 Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Et annet scenario, er jo dette med syndefloden og Noahs ark. Litt kult at det er gravplasser av flere hundre dyr på samme sted flere steder rundt om i verden. I bibelen blir det skrevet at Gud skal komme med en syndeflod og utrydde de syndende folk. Og dette er da skrevet før den floden har vært. Og når forskere (http://www.guardian.co.uk/science/2000/sep/14/internationalnews.archaeology) beviser at det har vært en stor flod ute å gikk "back in da'days", er det litt wierd at slike dyregravplasser eksisterer, Som det står i artikkelen så vil han (Robert Ballard) ikke hevde noe som helst, det er heller avisen som hevder dette. Det er ganske enkelt bare flere dyr som er blitt funnet på ett sted etter en flom for "thousand of years ago" som han hevder. Det er veldig lite som tyder på at dette var syndefloden, jeg tror vi ville hatt langt mer tilstrekkelige beviser for dette hvis det var tilfellet. Vil derfor stille den andre artikkelen sterkere enn svake påstander av en journalist som utnytter rapporten. Når det gjelder profesier av bla. Isaiah så er det som noen nevnte, veldig lett å forfylle. Det skal også merkes at bibelen har mest sannsynlig blitt tuklet med gjentatte ganger. Slike "messiaser" som Jesus var en vanesak i antikken, det har vært langt flere enn èn jesus på den tiden. Et eksempel er en norsk "spåkone" som hevdet for litt siden at hun kunne "spå fremtid og fortid, men var best på fremtid". Hun hevdet forøvrig også at hun kunne spå at "om noen år ville hun dra på ferie til frankrike". Jeg finner Nostradamus sine profesier langt mer korrekte, ettersom de ikke bare er mer korrekte - men spår naturkatastrofer istedet for menneskehandlinger (som er lettere å oppfylle). Jeg står fortsatt ved at det ikke eksisterer bevis for verken syndefloden eller mirakuløse handlinger av Jesus. Thomas Paine skal visst ha ødelagt "bevisene" disse profesiene rimelig godt for 200 år siden i boken "The Age of Reason". Jeg har ikke lest den, så setter pris på hvis noen kan bekrefte. Ser ut til at bokhandleren er tom for boken. Ja det er lett å spå, gud-veit-hvor-mange-år, at jødene skulle miste sitt land og få det tilbake igjen i de siste dager. en annen ting, husker ikke hvor det sto, tror det var apostlerne at "når Jesus kommer tilbake, vil hele verden kunne se ham. hver eneste på denne jord vil kunne se hans nedkomst" eller noe. TV. greit nok. Og når det også står at Guds sønn vil komme osv. Er ikke så jækla lett å spå det som det er å spå at jeg skal på skolen på mandag Lenke til kommentar
thadon Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Ikke det jeg sier, jeg tror tilogmed guden til islamistene, Mohammed har en gang vært på denne jord, men troen dems mener jeg er bullshit, så demp nyskjerrigheten din litt. du får ikke noe "ehh.. hehe prøvde meg da ^^" Er Mohammed blitt en gud nå? Hvorfor er den islamske tro "bullshit", men den kristene tro "riktig"? "hvorfor er den is....." kanskje fordi TRO går utpå å tro. når jeg er kristen tror da jeg ikke på Islam? pft, tåplig Hvorfor tror du på den kristne gud, men ikke den islamske? Lenke til kommentar
joacking1337 Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Ja, men hvorfor er din TRO mer korrekt en en annens TRO? Du kan ikke begrunne med at bare fordi det er tro, fordi da stiller kristendommen og islam (og spaghettimonsteret og alle andre trosretninger) NØYAKTIG like sterkt. Altså.. Du stiller så dårlige spørsmål at jeg faktisk nesten ikke klarer å svare på de. Men jeg kan si såpass: LES HVA JEG SKRIVER har skrevet om kristene profetier lenge nå. Ikke det jeg sier, jeg tror tilogmed guden til islamistene, Mohammed har en gang vært på denne jord, men troen dems mener jeg er bullshit, så demp nyskjerrigheten din litt. du får ikke noe "ehh.. hehe prøvde meg da ^^" Er Mohammed blitt en gud nå? Hvorfor er den islamske tro "bullshit", men den kristene tro "riktig"? "hvorfor er den is....." kanskje fordi TRO går utpå å tro. når jeg er kristen tror da jeg ikke på Islam? pft, tåplig Hvorfor tror du på den kristne gud, men ikke den islamske? les hva jeg skrev til zeke Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Ja, men hvorfor er din TRO mer korrekt en en annens TRO? Fordi han tilfeldig er født i Norge som tilfeldig har kristendommen som statsreligion og har derfor blitt lært opp eller opplyst om religionen på den måten. Jeg sammenligner de forskjellige religionene som fotballag. Er du født i Bergen heier du på Brann og er du født i Bærum heier du på Stabæk. Hadde Joakim vært født i Saudi Arabia hadde han legget seg ned på alle fire og tilbedt Allah. Det skal nok en del til for å få en som har vært Brann supporter hele livet til å tilstå at Stabæk er et bedre fotballag, på samme måte som at kristen skal tilstå at islam er bedre. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Haha, så når jeg spør deg hva som gjør din tro bedre enn andres tro, så er det et dårlig spørsmål? Og ja, jeg har sett alle de profetiene du har postet, men dessverre, så er det ingen av de som gir noen grunn til å tro at kristendommen er sann. Du vet at det også er lignende profetier i andre hellige tekster fra andre religioner også sant? Mange av disse har også gått i oppfyllelse. Ja, de er også selvoppfyllende, men det gjør jo ingenting for deg Svar på det jeg spurte deg om på PM, kanskje utenom nummer 1. EDIT: Mine spørsmål er så gode at du nesten ikke klarer å svare på dem, ikke så dårlige Endret 24. mai 2008 av _Zeke Lenke til kommentar
joacking1337 Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Ja, men hvorfor er din TRO mer korrekt en en annens TRO? Fordi han tilfeldig er født i Norge som tilfeldig har kristendommen som statsreligion og har derfor blitt lært opp eller opplyst om religionen på den måten. Jeg sammenligner de forskjellige religionene som fotballag. Er du født i Bergen heier du på Brann og er du født i Bærum heier du på Stabæk. Hadde Joakim vært født i Saudi Arabia hadde han legget seg ned på alle fire og tilbedt Allah. Det skal nok en del til for å få en som har vært Brann supporter hele livet til å tilstå at Stabæk er et bedre fotballag, på samme måte som at kristen skal tilstå at islam er bedre. Skal ikke mye til å bevise at Kristendommen er en moralskt sett bedre religion heller. Islam oppfordrer i koranen til å drepe de vanntro, (som i dens kontekst mener jøder), men all form for drap osv i bibelen er omtalt som synd, og dommen hører ingen andre en Gud til. Har heller ingenting med at jeg bor i et kristent land. Landet vårt er så langt fra kristen for øyeblikket som det er mulig. Jeg har oppvokst i en kristen familie. har vært skeptisk til alt før jeg har opplevt og sett såpass at jeg gjorde opp en mening. Så ikke leik så smart. Du skriver ikke historie med å bruke fotball og reiligon som analogier men nå er det eksamenspugging Haha, så når jeg spør deg hva som gjør din tro bedre enn andres tro, så er det et dårlig spørsmål? Og ja, jeg har sett alle de profetiene du har postet, men dessverre, så er det ingen av de som gir noen grunn til å tro at kristendommen er sann. Du vet at det også er lignende profetier i andre hellige tekster fra andre religioner også sant? Mange av disse har også gått i oppfyllelse. Ja, de er også selvoppfyllende, men det gjør jo ingenting for deg Svar på det jeg spurte deg om på PM, kanskje utenom nummer 1. EDIT: Mine spørsmål er så gode at du nesten ikke klarer å svare på dem, ikke så dårlige Nevn én profeti fra feks Islam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå