Crisius Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Hei, For et par dager siden bestemte jeg meg for å reinstallere windows for å klarne litt opp i hva jeg hadde på datamaskinen, hva jeg hadde glemt var at jeg ikke hadde driveren til hovedkortet mitt liggende etter at jeg flyttet for rundt et år siden. Selv om jeg har rimelig god erfaring med spill er jeg dessverre ekstremt dårlig med datamaskiner, jeg greier ikke engang finne driver som fungerer med hovedkortet mitt. Såvidt jeg har forstått er det 307784 MSI K8N NEO4 F Nforce4 PCI-E. (Nvidia) Nøyaktig hvilken driver jeg burde få tak i vet jeg derimot ikke. Fleste jeg har prøvd er ikke kompatibel. Grunnen for at dette irriterer meg så grenseløst er at hovedkortet ikke reagerer på det integrerte lydkortet eller nettverkskortet jeg har på hovedkortet selv, og jeg derfor ikke har tilgang til å oppdatere driverene direkte fra Nvidia hjemmesiden. Takker for framtidige svar / løsninger på problemet mitt, trenger dere mer informasjon er det bare spørre så skal jeg edite posten Lenke til kommentar
War Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) PCB 3.0 kort? Eller PCB 1,0? Endret 22. mai 2008 av War Lenke til kommentar
Crisius Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Jeg er dessverre ikke sikker. Kompis av meg fiksa nettverket før idag, men jeg sitter enda igjen uten lyd på PC-en. Alle drivere jeg prøver har ikke lyst å fungere. Prøver jeg gå innpå kontrollpanel -> lyd eller lignende får jeg bare melding om at lydkort ikke er installert / funnet. /edit: Hvor og hvordan installerer jeg en lyd-driver som kan være kompatibel med tidligere nevnt hovedkort? Linkene linket gir meg drivere jeg ikke kan bruke. /edit2: Dette er noe av det merkeligste jeg har vært med på. Når jeg startet maskinen for første gang gikk den på, men uten internett. Vanlige drivere nekta å starte, disken jeg fant som egentlig skulle ha installasjons-programmet til driverene nekter å vise setup programmene eller la meg starte de manuellt, når jeg prøver å installere Realtek AC'97 greier jeg fint installere driveren, men når jeg faktisk restarter PC-en som den ber meg om er ingenting forandra i det hele tatt. Gir meg for idag etter alt for mange timer foran datamaskinen, håper noen kan gi meg noen fornuftige svar iløpet av morgendagen. Som tidligere sagt, spør etter spesifikasjoner om installasjoner eller lignende om dere trenger dem, problemet er nå angående lyd-drivere aleine. Endret 24. mai 2008 av Crisius Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 PCB 3.0 kort?Eller PCB 1,0? For å finne ut dette kan du se om det står noe mellom PCI-slottene (MSI har ofte gjemt litt info der. MSI skal ha drivere, både ethernett, lyd og chipsett på sine hjemmesider. For at vi skal kunne hjelpe deg med en link må vi vite hvilket hovedkort du har (også på PCB nivå). Siden du har noen forsøk med antatt gale drivere kan det være at disse sperrer for senere riktige drivere. og må fjernes først. Lenke til kommentar
War Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Kanskje Everest finner det ut også. Lenke til kommentar
Crisius Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 PCB 3.0 kort?Eller PCB 1,0? For å finne ut dette kan du se om det står noe mellom PCI-slottene (MSI har ofte gjemt litt info der. MSI skal ha drivere, både ethernett, lyd og chipsett på sine hjemmesider. For at vi skal kunne hjelpe deg med en link må vi vite hvilket hovedkort du har (også på PCB nivå). Siden du har noen forsøk med antatt gale drivere kan det være at disse sperrer for senere riktige drivere. og må fjernes først. Greit, skal gjøre det seinere idag. Everest gir meg forresten denne informajonen: Hovedkort egenskaper Hovedkort ID 63-102-0000010-00101111-121906-nVidia$ASRO1102_939NF6G-VSTA BIOS P1.10 Hovedkort Ukjent Front side buss egenskaper Bus type AMD Hammer Virkelig klokkehastighet 200 MHz Effektiv klokkehastighet 200 MHz HyperTransport klokkehastighet 800 MHz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå