Gå til innhold

32 LCD TV i prisklassen 4-5500 til PC, film og spill

Anbefalte innlegg

Hei. Er på utkikk etter en ny TV da min 5-6 år gamle CRT begynner å bli litt sliten.

Størrelse

Helst 32, siden jeg har litt lite plass og sitter ca 2-3 meter unna. Større går greit, men tviler på at det finnes så mange i den prisklassen..

Prisklasse

Tenkte å bruke en 4-5000, men kan muligens strekke meg litt lenger hvis det er noe tilbud o.l (satt ned fra 8000 til 6000 etc.)

Spesifikasjoner

Helst 2 HDMI-innganger, men èn holder greit. Har egentlig ingen spesielle krav annet enn det som er "standard" (kompositt, komponent, scart..)

Bruksområde

HTPC, spillkonsoller, filmer, dekoder og andre ting man bruker en Tv til :p

PC-tilkobling

Som nevnt over, så har jeg tenkt til å koble til PC (via HDMI).

Annet

Rammen rundt bør helst være sort, men andre farger(grått) går greit hvis det er en eksepsjonelt bra TV for prisen.. Høyttalere og lydkvalitet er ikke så viktig, da jeg kommer til å koble til eksterne. Ønsker helst å handle i en fysisk butikk, eventuelt mulighet for å bestille online og så hente selv. Webshop/posten går greit, men da helst en litt anerkjent butikk sånn i tilfelle det skulle skje noe..

Har sett på noen av disse:

Samsung LE32S62 til 3995

Tatung V32MCAK til 4195 (ser den går for 3800 hos Amentio)

Samsung LE32S86BDX til 4 795. (Har hørt veldig blandede meninger om denne)

Samsung LE32S67BDX til 3995. (Garantert utsolgt.. Expert hadde den òg)

Samsung LE32R81B til 5.490. (Ser det er litt blandede meninger, pluss at denne begynner vel å bli gammel..?)

Samsung LE32S81B til 4995.

Disse fra LG. Orker ikke linke til hver og en.. :p

Takker for all hjelp jeg kan få. Haster ikke :)

edit: Merke er ikke så viktig, bare det ikke er noe humbug fra østen.

Endret av raid2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
edit: Merke er ikke så viktig, bare det ikke er noe humbug fra østen.

Alle du har listet opp er fra østen , LG og Samsung fra Korea (sør) og Tatung er fra Taiwan. Tatung produserer for det europeiske markedet i Tsjekkia. Men humbug er nok ingen av dem.

Som en første sortering kan du kanskje droppe alle Samsung som inneholder S i modellnavnet, da det vel er billigserien deres, og kan ha elendig lyd og og ikke spesielt bra bilde.

Selv har jeg Tatung. Kjøpte den for 4995 på Datakjeden (fysisk butikk) da den kom i november i fjor, og har ikke angret. Meget god til film (DVD), og helt OK til analog TV. Jeg synes jeg har fått stilt inn et godt og naturtro bilde, og lyden er såpass god at det er sjelden jeg gidder å skru på stereoanlegget og kjøre lyden gjennom det. Tatung er et gammelt merke i hjemlandet, men relativt nytt hos oss. Akkurat som Samsung var for 20 år siden, og Sony for 35 år siden, uten at Tatung dermed ligger 20 eller 35 år etter de andre i utvikling.

Om du skal koble Tatung V32MCAK til PC anbefales VGA-kontakten.

Lenke til kommentar
Alle du har listet opp er fra østen , LG og Samsung fra Korea (sør) og Tatung er fra Taiwan. Tatung produserer for det europeiske markedet i Tsjekkia. Men humbug er nok ingen av dem.

Litt dårlig formulert det der :p Tenkte mer på merker som er av betydelig dårligere kvalitet uavhengig av produksjonsland :whistle:

Uansett, takker for svar :thumbup:

Sitter nå å leser igjennom noen tester av Tatung V32MCAK, og det virker som en ålreit TV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...