Gå til innhold

Matteprogram til Mac

Anbefalte innlegg

Allright

Tenkte å kjøpe meg en Mac, bærbar sak, til høsten. Har brukt det en del tidligere, og synes det er mye bedre enn PC til skolearbeid; notering osv.

Så 1000-kroners-spørsmålene:

1) Finnes det noen gode matteprogram til Mac? Har brukt MathCad en del på PC, for dem av dere som har kjennskap til dette. Har 3mx, så det må være litt mer avansert enn kalkulatoren i Windows.

2) Hvilken type bør jeg velge? Blir brukt hovedsakelig til surfing, notering, lekser, høre på musikk og se film. Trenger best mulig batterilevetid. Ønsker 12-13" skjerm.

3) Driver en del med web-design som freelance på fritiden, og bruker da Flash; Photoshop og Illustrator - finnes dette til Mac?

Som dere sikkert skjønner, er jeg helt grønn på dette - men Mac skal jeg ha. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Jeg har ikke kjennskap til matteprogrammer da jeg aldri har brukt noe slikt. Men jeg vet at MATLAB finnes til de fleste operativsystemer, sikkert også OS X. Mulig det er hakket for avansert. Om så så kan du sikkert kjøre MathCad via CrossOver eller i en VM(Parallels, WMVare).

2. Kommer an på hvor mye penger du vil spytte i. Om du vil ha en liten snerten en med liten skjerm som er lett å dra med seg så er nok MacBook(13") eneste alternativ, med mindre du er villig til å betale i dyre dommer for en MacBook Air(13"). MacBook Pro har 15" eller 17".

3. Ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...