Morten Porten Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Hei! Jeg er veldig usikker på hovedkortet mitt! Kan ikke finne ut hva det heter men vet at det har et ATI Radeon Xpress 1100 skjermkort "integrated". Jeg lurte derfor på om det fortsatt går ann å sette inn et nytt skjermkort, eller må jeg kjøpe et nytt hovedkort? Dette er sikkert et veldig dumt spørsmål, men jeg er ikke erfaren med pcer og er fortvilet. Takker for raske svar! Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Det enkleste er bare å åpne kabinettet og se om du har et ledig PCI-E spor. For å finne ut hva hovedkortet ditt heter for så å sjekke om du kan sette inn et grafikkort til kan du bruke CPU-Z. Et integrert skjermkort er skjelden et hinder for å montere et annet. Lenke til kommentar
Morten Porten Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Det var nesten alt jeg trengte å vite, tror jeg vet sånn nøyaktig hva PCI - E spor er.. (noe som forteller igjen hvor tåpelig dårlig jeg er med datamaskiner) Takk skal du ha Moderator kan slette denne tråden Endret 22. mai 2008 av Morten Porten Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Tråder slettes ikke. De skal være til hjelp for andre forumbrukere. Når du titter på hovedkortet ditt. Se også etter om det er AGP-slott. Og ikke bland sammen PCI og PCIe slotter. Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Det står sikkert et navn eller nummer på hk'et ditt. Søk opp dette på internett så finner du sikkert specs Evt. kan du bruke et program som f.eks. Everest home (gratis). Det er litt kjipt å ta feil av pcie og agp, ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå