tomsi42 Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Ettersom Fototim allerede har gjort en kjempe-jobb med å kommentere bilde på en bedre måte enn det jeg selv klarer, og flere andre også har vært flinke til å komme med innlegg, så vil jeg kun kommentere hele tråden her. Grunnen til at utfordringen ble kalt "Trær jeg har møtt" er en kollega. Han har et prosjekt (som han håper å lage en foto-bok av) som han kaller "Trær jeg har møtt". Så oppgaven var tenkt som et tanke-eksperiment med stor tolkningsfrihet. Det er også derfor jeg har løst oppgaven som jeg gjorde. Men dette kunne jeg vært flinkere til å forklare på forhånd. Jeg synes at det er fargene som gjør anew sitt bidrag, men dag01 sitt bidrag ble for blasst for meg. Synd igrunn, mange fine liinjer der. Godt observert av Kaamilla - det er noen snåle personer der ute. Tror dog bildet hadde gjort seg bedre i en bildeserie om rissinger i trær. Jeg er ikke så begeister for fargene til hoptikopters bidrag; men jeg likte selve bildet. Personene på benken under treet er en fin detalj - bilene trekker litt ned; det er jeg enig i. Likte høst-fargene på treet til RandiA - har sett lignende trær, men de har ikke vært så fotogene. Den utbrente himmelen trekker ned; og jeg skulle likt å sett hele treet. sstrons sitt bidrag ga meg ikke så mye - har lyst til å se mer av treet og mer av omgivelsene. Jeg liker tolkningen til Garanti - får meg til å tenke på barndommen når man husket under et tre. Jeg klarer ikke å se fabeldyret i bildet til k-ryeng, så for meg blir det en dokumentasjon på hvor tøff vinteren kan være nordpå. PlaCBo tolket oppgaven så bokstavelig at det ble direkte morsomt. Som vanlig er teknikken i orden fra den kanten. RamsFoto var eneste bidragsyter med analogt utgangspunkt, og var vel den som slet mest med teknikken ... Men bildet er stemningsfullt og det medfølgende diktet ga en fin helhet. Jeg vil takke for innsatsen denne gang; og håper at dere blir med i neste runde- Husk at dette er et konsept i utvikling, så dere må gjerne komme med innspill. Tom Endret 28. mai 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Utrolig bra tiltak dette her Tom. Jeg har akkurat begynt å delta i fotokonkurransen (ett bidrag så langt...) for å bli stimulert til å ta litt bilder som jeg ellers ikke ville ha tatt. Men dette konseptet liker jeg egentlig bedre. Ingen regler, ingen vinner og muligheten for konstruktiv kritikk av bildene. Tre plusser i min bok. Jeg vil absolutt prøve å få med et bidrag i de kommende utfordringene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå