Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Skille ut tomt fra gård

Anbefalte innlegg

Hei!

Denne posten er på vegne av min far, som gjerne vil skille ut huset sitt fra "gården" til bestefaren min. Gården har ikke vært i drift på 30 år, så den består kun av huset til bestefar og huset til pappa, samt garasjer på begge. Det finnes også en låve.

Faren min har hus i ene enden av et 300 meter langt jorde, bestefaren min og låven står på andre siden. Kommunen er veldig positiv til utskilling av tomten og eiendommen til pappa, men landbrukskontoret sier tvert nei. Huset har pr i dag null verdi, ettersom det står "fast" der det står. Hadde huset blitt utskilt, hadde hus og garasje hatt en samlet verdi på over 4 millioner kroner.

I og med at gården ikke er i drift, og ikke kommer til å bli i drift - hvorfor sier landbrukskontoret nei? Har de noen som helst grunn til dette? Finnes det noe lover som kan bli brukt i mot dem? De har egentlig ikke noe særlig argument på det..

Grunnen til at jeg i det hele tatt spør, er at jeg ønsker å bli pilot. Dette er en kostbar utdannelse, som kan bli finansiert hvis det er mulig å få skilt ut huset fra den såkalte gården. "Asap il pronte" er da nøkkelord her.

Hjelp?

Endret av eidem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...