madompa Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Jeg skal legge ut litt annonser på nettstedet mitt, og har da valgt å gå for Googles AdSense. Problemet er at jeg ikke fyller åtten før om noen måneder, derfor vil det stå i navnet til faren min inntill videre. Det jeg da lurer på, hvordan skal han forholde seg til dette når det gjelder skatt? Nå har ikke jeg noe erfaringer med selvangivelser og slike ting, men må han for eksempel oppi det han (/jeg) tjener på dette? Det er ikke snakk om flere titusener i året, men kanskje to, tre tusen. Han har ingen forbindelser i USA, og trenger altså ikke å sende noe skattekort til Google. Takker for alle relaterte svar og tips Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Inntektene skal selvsagt oppgis. De beskattes 28%. Jeg betaler mange tusen i året i skatt på inntekter fra Adsense - å ikke oppgi dem er å anse som skatteunndragelse. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Men dersom du tjener under en tusenlapp, trenger det ikke oppgies. Vanlig skatteregler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå