cobaye Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Jeg har laget mange av tabellene i word hvis jeg ikke husker feil, ihvertfall påvisning. Lenke til kommentar
cobaye Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) 1. Noen tabeller,ja. Så dere slipper å kopiere 2.Er en blanding av ting jeg har skrevet og noe jeg har funnet på nettet. 3.Tror jeg glemte å skrive om kondensasjonsreaksjoner(som var det jeg fikk på tentamen:P) 5.Hvor ble det av nr4? 6.Kan dere fortelle meg om det gikk? Har aldri gjort dette før. 7.Tabellene er litt most sammen, men det er lett å fikse. 8.De hjalp meg ihvertfall! 9.Ja,de er fargekoordinert. Kjemieksamennotater.doc Endret 25. mai 2008 av HildeM Lenke til kommentar
evilleader360 Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Uff, føler med dere folkens, Kjemi 3KJ må være noe herk å komme opp i Lenke til kommentar
steinarhf Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 ser ut til å ha fungert det:) litt rart med et par tabeller ja, men det var lett å fikse;) takker og bukker Lenke til kommentar
cobaye Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 problemet er at hver gang jeg flytter på noe, formaterer anderledes ol, så monger de seg opp, og NB:mangler kap 7 og 8, om olje, polyester og sånn Lenke til kommentar
cobaye Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 nå er nynorsken overstått, nå er det tid for kjemi:p Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Tenk så knall det hadde vært å stå på den hælvetes kjemieksamen'a... Syns de eksamens oppgavene er helt høl i hue jeg... Hadde vært myye bedre om vi kun hadde fått ha med 1 ark eller noe, også hadde spørsmålene vært deretter.. Lenke til kommentar
agnata Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Nå har jeg lest ferdig "Kjemien stemmer" og funnet ut at den er utrolig mye bedre enn vår bok(Kjemi 3KJ, Brandt)! Lurer virkelig på hvorfor vi ikke bruker den boka på skolen. Ting som komplekstitrering, forskjell på gruppe 3 og 4 i uorg. analyse og mye annet er ikke engang nevnt i boka vår... Nå ser faktisk mange av eksamensoppgavene overkommelige ut også Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Ja, vi bruker den gamle boken vi også. Men jeg har bare hørt bra om den andre. Lenke til kommentar
Squabble Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Noen som har en fasit til eksamensoppgaver? Jeg har ikke fått tak i noe løsningsforslag, bortsett fra denne som jeg på nettet. Hadde satt veldig pris på det! Lenke til kommentar
GeO Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Nå har jeg lest ferdig "Kjemien stemmer" og funnet ut at den er utrolig mye bedre enn vår bok(Kjemi 3KJ, Brandt)! Lurer virkelig på hvorfor vi ikke bruker den boka på skolen. Ting som komplekstitrering, forskjell på gruppe 3 og 4 i uorg. analyse og mye annet er ikke engang nevnt i boka vår... Nå ser faktisk mange av eksamensoppgavene overkommelige ut også Jeg lånte og leste gjennom den boken før eksamen i fjor selv. Vi hadde også Brandt som lærebok, og jeg lærte veldig mye av å lese gjennom Kjemien stemmer. Men jeg er ikke sikker på om jeg ville hatt den som ordinær lærebok allikevel, siden de prioriterer og organiserer stoffet litt merkelig (bl.a. er vaskemidler vektlagt med eget kapittel). Så jeg opplevde Brandt som mer logisk oppbygd, men uansett er jo utbyttet størst av å lese begge. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Må nesten hive meg i denne tråden, får 6 i standpunkt, men nå er jeg så lei av dette faget at 2 og oppover er akseptabelt på eksamen. Har noen sammendrag av pensumet?(eventuellt link)? Jeg bruker "Kjemien stemmer" og det er ikke sammendrag i denne boken. Og hva tror dere om å skrive tekst direkte av boken? Da har jeg jo produsert teksten selv, i og med at jeg selv har skrevet den inn i Word? Endret 26. mai 2008 av Slettet-120696 Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Og hva tror dere om å skrive tekst direkte av boken? Da har jeg jo produsert teksten selv, i og med at jeg selv har skrevet den inn i Word? Vil tro det er lov.. Jeg spurte lærern om hva som var lov å ha på arkene, og om vi kunne kopiere en annens ark, hvis man f.eks har samarbeidet... Fikk dette til svar: "Ja, du kan ha med hva som helst, og setter det sammen som du vil. Du kan forminske, klippe og lime. Også det jeg har levert ut." Edit: Noen som har notater liggende til kapittel 8? Endret 26. mai 2008 av kakemonster7 Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg har også kommet opp i 3KJ! Eneste måten er å regne eksamensoppg. det er ikke lurt å satse på de oppgavene i studiehefte. De er bare kontrolloppg. til pensumet, mens eksamensoppg. forventer at du skal klare å anvende kunnskapen din... Forresten noen som har noen kjekke reaksjonslikninger som er kjekt å ha på notatarkene? Lenke til kommentar
steinarhf Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 det hadde vært jævlig kjekt ja. reaksjonslikninger som er the shit. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg fant, jeg fant. Noen snille sjeler som har lyst til å vise deres sammendrag? Føler at jeg ikke aner hva jeg skal skrive siden, når jeg ser på det nå føler jeg at det kan jeg nogenlunde, men når jeg ser på oppgaver så skjønner jeg ikke søren hvordan de skal løses . Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Alle må sjekke ut denne http://www.kj.uib.no/k101/meny.swf Lenke til kommentar
Dandor Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hvor står det at det må være håndskrevne sider og at vi ikke har lov til å ta med kopier o.l? Dette dokumentet viser hvilke spesielle hjelpemidler vi skal ha i 3KJ: www.udir.no/upload/Brev/Eksamen/V2008/hjelpemiddel_R94.rtf Som igjen henviser til: http://www.utdanningsdirektoratet.no/templ...kel.aspx?id=722 Det i så fall en gråsone. Hvis eksamensvaktene begynner å mase så får de værsågod finne fram dokumentasjon på dette! Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Nøkkelordet ligger i at det er egenproduserte notater. Men lærern min mente at dersom man kopierte utvalgte ting fra boka, forminska det og så putta de i notatene sine så var det egenprodusert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå