Gjest hmmmmmm Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Jeg er en gutt på 17 år. Jeg er sammen med ei jente som også er 17. Hun er den eneste kjæresten jeg har hatt, og vi har vært sammen i 9 måneder. Vi er skikkelig glade i hverandre og alt går så bra. Men noen ganger skulle jeg ønske hun ikke var så sexy... Vi går på videregående begge to, men to forskjellige skoler. Problemet er at hun går på elektrofag. Det er 2 jenter og 58 gutter i den klassen. Mange kåte jævler... Som klår på henne og plager henne stødt. Hun sier klart ifra, tror jeg, og hun har brukt vold, men de guttene liker visst det, og gir seg ikke. Jeg tror at hvis hun hadde sagt noe skikkelig sårende til de, så hadde de gitt seg, men hun er ikke den type person. Hun har kanskje litt vanskelig for å sette ned foten skikkelig. Kanskje plager det ikke henne så veldig... Hun er nok vant med det kanskje. Men det plager meg noe jævlig... Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal føle meg. Har lyst til å slå inn trynet på de... Tror ikke det hadde løst noe som helst. Da hadde de nok samla seg mot meg, og prøvd å gjøre enda værre ting mot henne, bare for å få meg sur igjen... Jeg er en ganske sjalu fyr, men det er bare fordi jeg bryr meg skikkelig om henne og vil at hun hele tiden skal ha det bra. Hun mottar massevis av brev på nettby også, fra mange 20-åringer og sånne ting. Hun avviser dem alle heldigvis.... Det står jo navnet mitt *hjerte hjerte* på profilen hennes! Men likevel får hun masse sånne brev. Her er forresten en episode som skjedde i starten av skoleåret. Kameraten min, som gikk i samme klasse som henne, ringte meg. Han sa at det var en fyr som tok på dama mi og, og at han fyren truet med å banke meg. Faen tenkte jeg. Jeg stakk til den skolen fort som faen, og møtte opp og forventa at han skulle liksom banke meg opp. Jeg hadde nok hatt overtaket. Jeg har litt kampsporterfaring, og han var et fleskberg. Pluss at jeg var JÆVLIG pissed off. Men når jeg møtte han, gliste han og sa at "håper du forstår at alt var bare tull" osv... Det var jævlig ubehagelig stemning... Kjæresten min var der, og det var ikke så lenge siden vi ble sammen da... og mange folk jeg ikke kjente var der. Selv om det var meg de støttet var det ekkelt å være der. Jeg hadde jo sagt til alle at jeg skulle gi han et saftig slag. Men det ble ikke noe av, og da følte jeg mer og mer at jeg hadde oppført meg som en fjortis. Jeg er litt sjenert, og hadde nok ikke klart å spille tøff og skremme kåtsekken... Hadde bare den samme sjansen dukket opp. Vil så gjerne utøve vold.... Vil få ut all aggresjonen jeg har samlet på i 9 måneder... Hvor skal jeg gjøre av meg? Noen ganger når vi er til hverandre, er vi så glade. Vi snakker om alt mulig rart. Men så nevner hun en episode om en eller annen kåtsekk, og jeg blir helt tom inni meg. Det hun sier brenner seg fast inni hodet mitt, og jeg klarer ikke å tenke på så mye annet... Dette er veldig rotete, men måtte bare skrive.. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Snakk om dette med dama di... Egentlig det beste alternativet Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Når det er 2 jenter og 58 gutter, tror jeg ikke det spiller noen rolle om hun ser ut som barbie eller en heks. Tror du må nok ha det i tankene, og det samme kommer nok til å fortsette videre ut i arbeidslivet. Hva sier hun egentlig da? Lenke til kommentar
bøllefrøet Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Hadde bare den samme sjansen dukket opp. Vil så gjerne utøve vold.... Du har et alvorlig problem, skaff hjelp. Du sier jo selv at hun avviser folk som prøver seg og hvis du ikke engang da klarer å kontrolle sjalusien din- ja, du har et alvorlig problem. Lenke til kommentar
Gjest løsning? Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Bare vær en tøff jævel. Hvis du ser noen av guttene klå på dama di, går du bort til dem og sier klart i fra at du ikke vil ha noe av det der, og de skal fortstå det. Hvis det skjer igjen, får du med meg å gjøre, kan du si. La oss da si at det skjer igjen, gir du personen som klår grisebank. Tro meg, ingen kommer til å klå på dama di igjen. Hvis du er redd for at de er for mange, få med deg et par kompiser. Lenke til kommentar
Gjest Guest_hmm_* Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Hadde bare den samme sjansen dukket opp. Vil så gjerne utøve vold.... Du har et alvorlig problem, skaff hjelp. Du sier jo selv at hun avviser folk som prøver seg og hvis du ikke engang da klarer å kontrolle sjalusien din- ja, du har et alvorlig problem. Ja, hun avviser folk som prøver seg. Men det er noe annet med de som klår og klår. Det er ikke noe moro. Synes ikke de skal slippe unna med det. Jeg vet akuratt selv hvor sjalu jeg er. Jeg gikk i samme klasse som henne siden sjette klasse. Jeg likte henne allerede fra 8. klasse, på ungdomsskolen. I 10. ble hun sammen med en annen fyr i klassen. Og han stod å kyssa på henne i friminuttene. Jeg følte ikke noen verdens sjalusi da. Selv om jeg likte henne. Det var hans kjæreste. Hun har snakket om ekser, og hun var ikke jomfru da vi ble sammen. Det var jeg. Men jeg følte ikke noen sjalusi da. Så hvis du fortsatt tror jeg er sykelig sjalu så tar du feil... Det må ha vært en dårlig formulering av meg som du missforstod. Bare vær en tøff jævel. Hvis du ser noen av guttene klå på dama di, går du bort til dem og sier klart i fra at du ikke vil ha noe av det der, og de skal fortstå det. Hvis det skjer igjen, får du med meg å gjøre, kan du si.La oss da si at det skjer igjen, gir du personen som klår grisebank. Tro meg, ingen kommer til å klå på dama di igjen. Hvis du er redd for at de er for mange, få med deg et par kompiser. :D takk for tipset. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 For å si det sånn, du er utrolig uheldig at damen din har valgt elektro, faget og at hun er kun en av to jenter i klassen med masse gutter. Ikke mye du kan gjøre her dessverre. Er vel bare å holde ut til hun er ferdig med skolen og forholdet overlever all den tafsingen av de andre guttene i klassen hennes. Lenke til kommentar
Gjest Guest_hmmm_* Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Har sittet å tenkt sånn i hele dag jeg. Tror nok du har rett i det. Tror jeg slipper å tenke mer over det egentlig. Nå skal jeg hvertfall ha det fint i helga Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Kjæresten min gikk byggfag, nok en guttedominert linje, og hun opplevde mye at det du sier. Problemet er ikke kjæresten din i dette tilfellet, men deg. du MÅ stole såpass på henne at du ikke løper til skolen fordi noen gutter grafser, vi er bare bygd opp sånn. Klart at jenter liker at du er litt sjalu fordi du viser at du bryr deg, men for søren, det er en viss grense vi snakker om her. Hvis ikke du klarer å stole på kjæresten din, som har gjort alt riktig så langt hvis det er som du skriver, så vil sjalusien din ødelegge for dere på et eller annet tidspunkt. Snakk med henne om det, og lær deg å styre sjalusien, det er den beste måten å komme over det. Jenta di virker å ha full-kontroll over situasjonen, selv om det er litt pinlig til tider og kanskje trakasserende, men hvis det blir så trakasserende at det er slemt, så burde hun ta det opp med skole-ledelsen der hun går skole. Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Hadde bare den samme sjansen dukket opp. Vil så gjerne utøve vold.... Du har et alvorlig problem, skaff hjelp. Du sier jo selv at hun avviser folk som prøver seg og hvis du ikke engang da klarer å kontrolle sjalusien din- ja, du har et alvorlig problem. Trådstarter : Nei, du har ikke et alvorlig problem. Kanskje ikke så kult å uttale at du "vil utøve vold", men jeg kan ærlig si at jeg forstår frustrasjonen din. Og det er en stor forskjell fra å ha LYST til å denge en person, til å faktisk gjøre det. Så kul ned den der forhåndsdømmingen din Ceelya. Jeg hadde også blitt forbanna om alle karene i klassen til dama hadde gått rundt og faktisk KLÅDD på henne. Det er hardt å ha en kjæreste "alle" ser på. Sliter smått med litt sjalusi jeg også, men det er bare til å ta seg selv i nakken. Spør deg selv et par ting : Hvem er det hun alltid forteller at hun er glad i ? Hvem er det hun helst tilbringer dagene med ? Hvorfor ber hun de andre guttene ligge unna ? Hvem er det hun sover med om nettene ? Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Hallo.... Altså, hvis de driver og klår på henne mot hennes vilje, er jo dette ren seksuell trakassering! Det er i såfall noe som må tas opp med skolen der hun går så får de gjøre jobben sin og få stoppet det. Det nytter ikke å bare si at "gutter er gutter" eller sånt for man bare regne med. En ting er at man i et miljø som er sterkt dominert av et kjønn for høre mye som er typisk for det kjønnet, noe annet er hvis flertallet kommer med direkte ubehageligheter (en ting er om de diskuterer pupper; det må man regne med. En annen ting er om de diskuterer puppene hennes foran henne og/ eller klår på de). Lar man (altså skolen) bare denne klåinga pågå under paraplyene "gutter og gutter" og "det må man regne med" gjør man noe ekstremt farlig noe. De får bare lære seg å respektere andre og at nei er nei. Det holder at én av disse guttene ser at opplegget deres tydeligvi er akseptert fordi de er i et manndominert miljø og drar den lengre ved en seinere anledning. Da blir konsekvensene langt verre. Jeg må innrømme at jeg ble litt skremt ettersom jeg ser den holdningen i en del av innleggene her.... EDIT: Hvem er det hun alltid forteller at hun er glad i ?Hvem er det hun helst tilbringer dagene med ? Hvorfor ber hun de andre guttene ligge unna ? Hvem er det hun sover med om nettene ? Godt sagt Endret 23. mai 2008 av Mad Wolf Magnux Lenke til kommentar
Gjest fdgdsg Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 vi er bare bygd opp sånn. Nei, vi er ikke bygd opp sånn. Bare det utsagnet får meg irritert. Makan, gutter har da oppførsel de også. Vi er ikke noen kåte maskiner som bare går rundt å klår på alt som har to bein og et hull mellom beina. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Det virker som om du har for dårlig selvtillit. Du er utrygg og ønsker å utøve vold for å kompensere. Typisk trekk. Men jeg klandrer deg ikke for det. Ikke sett kjæresten din over deg, men likestill deg med henne og tenk med deg selv at du fortjener å være typen hennes. Selvtillit er tiltrekkende og hvis du er trygg på deg selv kommer det til å smitte av på omgivelsene. Hvis du slår ned en fyr og tror folk respekterer deg på grunn av dette, så tar du feil. Ikke la andre mennesker få påvirke forholdet deres, enkelt og greit. Lenke til kommentar
Camper_killer Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Det virker som om du har for dårlig selvtillit. Du er utrygg og ønsker å utøve vold for å kompensere. Typisk trekk. Nei, nei, og atter NEI! Jo bedre selvtillit jeg har, jo mer får jeg lyst til å denge folk som fortjener deng. Hvis du slår ned en fyr og tror folk respekterer deg på grunn av dette, så tar du feil. Dette kommer vel strengt tatt an på situasjonen? Du bør også fikse problemet som en mann. For ja, du er et skikkelig mannfolk hvis du ber dama di om å gå til ledelsen for å få ordna trakaseringen.... Er ikke alltid du trenger å denge noen, i flere tilfeller holder det å få en av jævlene pissredd, før du så gir en siste advarsel. Er du såppas uheldig at en av idiotene fremdeles fortsetter, så får du vel egentlig bare gi han deng... Grisebank er dog ikke nødvendig. Husk at målet ikke er å bli uvenner med alle gutta i klassen hennes, målet er å sende ut en advarsel. Du trenger ikke engang å så på de andre gutta, bare ta han som er værst. Endret 23. mai 2008 av Camper_killer Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Jeg synes det er tåpelig at du oppfordrer til vold, men det er bare meg. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Jeg har akkurat samme problem som deg. Jeg er dritredd for at noe skal skje kjæresten min. For min del er det sånn at jeg frykter at noen skal gjøre noe med henne (voldtekt, vold, antasting, you name it). Jeg går nesten hver dag og engster meg for det. Hun har en litt... alternativ klesttil (ikke sånn overdrevet) der skjørt er en vesentlig ting, og jeg er redd for at dette kan ha en effekt på kåtsekker. Siden jeg flytter til Trondheim (og hun da blir boende 15 mil unna meg) er jeg så redd for at jeg ikke kan være der og stille opp for henne om det skjer noe.... Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Jeg hadde nok hatt overtaket. Jeg har litt kampsporterfaring, og han var et fleskberg. Pluss at jeg var JÆVLIG pissed off. Tar du med deg denne innstillingen på byen må du nok telle tenner på vei hjem. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Jeg hadde nok hatt overtaket. Jeg har litt kampsporterfaring, og han var et fleskberg. Pluss at jeg var JÆVLIG pissed off. Tar du med deg denne innstillingen på byen må du nok telle tenner på vei hjem. Ja, da hjelper sikkert kniv og balltre mye mer, vil jeg tro. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Jaha? Ymter man med en liten stråmann? Er vel ikke akkurat noen hemmelighet at folk med et år eller to på TKD eller tilsvarende føler seg stålsikre på sine egne kampferdigheter helt til de faktisk er i _kamp_, og får passet sitt påskrevet. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Vel, se det på denne måten: Om en person hadde forgrepet seg på din kjæreste, ville du bare latt det gå? Fyren ville vel fått et par måneder med pallesnekring, og ei bot. Så er han fri igjen. Jeg ville nok merket ham for livet Jeg provoserer aldri frem noe. Men jeg akter å ta igjen. Med noe så alvorlig, så sier jeg bare: Survival of the fittest. Endret 24. mai 2008 av Zaran Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg