Philo Skrevet 22. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Som en ekte mannemann ble brukerhåndboka raskt ekspedert ned i en skuff, kameraet satt på M og snuten rettet mot skogen. Tok vel ca 100 bilder på et par timer, mye møl og eksperimentering med forskjellige innstillinger, men ett og annet bilde som jeg selv likte i alle fall dukket da opp. Så, det dere skal få slakte følger, plukk det fra hverandre og gi tips =) Endret 22. mai 2008 av Philo Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 22. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2008 jeg er veeldig nybegynner selv, men synes dette var et stilig bilde. Du er inne på noe her. Jeg liker fargene og komposisjonen veldig godt. Mulig at bildet er littegrann overeksponert? Uansett, grattis med nytt kamera! (Jeg har knapt turt å sette mitt kamera på M, driver kun på S og A, bare så du skjønner hvor jeg ligger i terrenget.. ) Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 22. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2008 Jeg syntes det blei litt rotete jeg. Ikke noe å feste øynene på liksom. Men det er bare min mening. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 23. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2008 Kutt rett ovenfor vannkanten på motsatt side, så snakker vi stilig lys! Lenke til kommentar
odn Skrevet 28. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2008 Fint bilde! Det som ødlegger litt er blå himel bakerst i bilde mellom træra. Men hvis du kutter litt så blir det nok bedre, men da mister du igjen en god del av træet.... Hvet ikke hva som er best jeg. Det var min mening, men jeg er enda mer uproff en deg da. Mvh Øystein D. N. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 28. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2008 Kjempefint bilde, men kanskje litt mye kontrast? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 29. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2008 Liker komposisjon, motiv og eksponering. Dog ødelegger det lyse øverst til venstre noe. Liker det godt, med unntak for det jeg har nevnt. Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 29. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2008 Synes det er veldig fint at du så tidlig kommer igang med m-modus. Bildet syns jeg har litt mye kontrast. Greinene gjorde det veldig rotete, spesielt den som kommer ovenifra. Neste gang du er i "rotete" natur, vil jeg foreslå å bruke dybdeskarphet hyppigere. Det er mye i dette bildet som ikke gir noe, men tar masse oppmerksomhet. Komposisjonstrening og dybdeskarphet bør du trene litt mer på. Men du har ikke gjort en dårlig jobb:) Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 Fine bilder for en første tur =) Må innrømme jeg har litt lyst på en nett liten 450D + 50mm 1,4 selv, bare for å bruke på ting der jeg ikke vil drasse med meg 1d + 24-70. Virker som ett veeeldig bra kamera til den prisen. Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 Som en ekte mannemann ble brukerhåndboka raskt ekspedert ned i en skuff, kameraet satt på M og snuten rettet mot skogen. Tok vel ca 100 bilder på et par timer, mye møl og eksperimentering med forskjellige innstillinger, men ett og annet bilde som jeg selv likte i alle fall dukket da opp. Som du sikkert fant ut er det mye bøl å bruke Manuell, iallefall på et kamera med bare ett hjul. "Av" er mye greiere, da kan du kontrollere blenderen, og så velger kameraet riktig lukkertid. Trenger du å justere eksponeringen bruker du eksponeringskompensasjon. "Tv" kan du bruke de gangene du må ha en spesiell lukkertid, som for eksempel ved panorering eller for å fange bevegelse. Bildet er ganske bra teknisk sett, så her er det bare å stå på videre. En fotobok er ikke dumt å ha, og mye mer inspirerende å bla i enn manualen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå