Gå til innhold

Cover art på mp3 spilleren? sony A828

Anbefalte innlegg

Hey, fikk en sony A828 i posten i dag :D

la over musikk og merket fort at noen av sangene/albumene får sånne bilder av albumet på seg, kom frem til at dette heter cover art? men det jeg lurer på hvorfor kun noen sanger/albumer har det?

kan si at noen album jeg har har også jpg eller bmp filer av coveret, men er kun et par som faktisk viser disse på mp3 spilleren.

et raskt google søk gav meg tips om at man må integrere dette i id3 tag eller noe?

noen tips på hvordan det gjøres? eventuelt verdt det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
google mp3tag. det programmet fikser biffen

Forutsetter ikke det programmet at id3tag'en stemmer i utgangspunktet?

Prøvde det selv, og syntes at i alle fall standardinnstillingene var utrolig irriterende (finner en sang, renamer de ti neste på lista etter sporene på platen til sang 1)

Nei, EN stor knapp, angi platecover/artist/osv etter hvordan sangen høres ut, det hadde vært noe. Ikke alle programmer i hele verden trenger playlistfunksjon, begynner snart å finne det på antivirusprogrammer.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
google mp3tag. det programmet fikser biffen

Forutsetter ikke det programmet at id3tag'en stemmer i utgangspunktet?

Prøvde det selv, og syntes at i alle fall standardinnstillingene var utrolig irriterende (finner en sang, renamer de ti neste på lista etter sporene på platen til sang 1)

Nei, EN stor knapp, angi platecover/artist/osv etter hvordan sangen høres ut, det hadde vært noe. Ikke alle programmer i hele verden trenger playlistfunksjon, begynner snart å finne det på antivirusprogrammer.

Om man ikke er helt tett i pappen er det ikke noe problem å få den til å tagge bare noen filer. Skal mye til at det ikke er noe som helst slags tag er filnavn som indikerer hvv slags sang det er

Lenke til kommentar

syns det fungerte fint jeg, når jeg markerte flere sanger, så ble filnavnet bare <keep>, men det er vel sikkert pga at det er noe på den tagen fra før el no :p jeg har ikke såå mye peiling xD

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
syns det fungerte fint jeg, når jeg markerte flere sanger, så ble filnavnet bare <keep>, men det er vel sikkert pga at det er noe på den tagen fra før el no :p jeg har ikke såå mye peiling xD

ja... album og artist er felles på alle, men ikke tittelen. derfor står det <keep> som betyr at de ikke blir overskrevet til EN felles tittel

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...