Gå til innhold

Spørsmål om noen notebooks og en Sony VAIO VGN-TZ298N/XC

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har noen spørsmål om 3 bærbare maskiner, og en av dem er en Sony VAIO VGN-TZ298N/XC notebook.

Jeg har nå sett på forskjellige lette bærbare datamaskiner som veier rundt 1.1 til 1.8 kg, og har da sett på disse 3 maskinene her:

Sony VAIO VGN-TZ298N/XC

ASUS U1F

Dell XPS M1330, og vil da være den beste versjonen der med det beste du kan konfigurere den med der.

Og den jeg har forelsket meg mest i nå er Sony VAIO VGN-TZ298N/XC. Jeg vet at jeg ikke kan få tak i Sony'en og ASUS'en i norge. Jeg har sett ASUS U1E og U1F versjonen i norge, men ikke U1F versjonen med 64 GB SSD disk som jeg ser etter.

Hva ville egentlig dere ha valgt av disse 3 maskinene hvis dere er ute etter en liten og lett bærbar maskin?. Skal heller ikke være noe spill maskin. Og når dere også er ute etter en bærbar med veldig bra design.

Men ja, vet noen hvor jeg kan få tak i en Sony VAIO VGN-TZ298N/XC?, jeg vet den må sendes i fra utlandet, men har ikke funnet noen som sender akkurat den versjonen der til Norge enda.

Håper på svar fra dere her. Sikler som pokkern etter den Sony maskinen :dribble: .

EDIT: Fant ut at jeg kan bestille Sony VAIO VGN-TZ298N/XC maskinen i fra Sony Style USA, og så sende den til adressen hvor JetCarrier holder til i USA, så vil dem sende den videre til Norge hvor jeg bor. Rett meg her hvis jeg tar feil.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
EDIT: Fant ut at jeg kan bestille Sony VAIO VGN-TZ298N/XC maskinen i fra Sony Style USA, og så sende den til adressen hvor JetCarrier holder til i USA, så vil dem sende den videre til Norge hvor jeg bor. Rett meg her hvis jeg tar feil.

Hvis du prøver samme trikset med Lenovo, så krever de at varene betales med ett kredittkort som er registrert på samme adresse som JetCarrier holder til på. Løsningen for en annen forumbruker var å opprette ett American Express-card med adresse til JetCarrier (JetCarrier videresender også brev) og så betale med dette.

Edit, litt On-Topic også kanskje: Har du sett på Lenovo X61s? Liten, lett og snasen sak som har fått ganske gunstig pris nå etter at X300 kom på markedet.

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Hvis du prøver samme trikset med Lenovo, så krever de at varene betales med ett kredittkort som er registrert på samme adresse som JetCarrier holder til på. Løsningen for en annen forumbruker var å opprette ett American Express-card med adresse til JetCarrier (JetCarrier videresender også brev) og så betale med dette.

Edit, litt On-Topic også kanskje: Har du sett på Lenovo X61s? Liten, lett og snasen sak som har fått ganske gunstig pris nå etter at X300 kom på markedet.

Hei.

Jeg har nå sett på Lenovo X61. Og det er jo en Tablet PC. Og jeg er ikke noe serlig glad i disse maskinene, siden dem har så lave oppløsninger på skjermen.

Lenke til kommentar
X61T er tablet. X61s er en helt vanlig 12" ultraportabel :)

Forøvrig har vel X61T 1400x1050 oppløsning, så hvis du synes denne oppløsningen er for lav lurer jeg på hva du leter etter?

Heh, vel, jeg søkte bare etter Lenovo X61 her, og fant da bare Tablet versjonen. så ja, det var grunnen til at jeg så den som Tablet PC.

Men den ser helt grei ut da :) .

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Så lenge jeg kan bruke mitt kontonummer på de forskjellige butikkene i USA eller andre plasser i utlandet, så skal det ikke være noe problem.

Jeg har også funnet ut at, skal jeg ha meg en 13.3 tommers notebook, så tror jeg at en Dell XPS M1330 er et veldig godt kjøp.

Men for 11.1 tommers notebooks, så tror jeg fortsatt Sony'en og Asus'en er det beste valget så langt, så fremt dere ikke kommer med noen andre gode 11.1 tommers notebooks som er bedre :D

Vet heller ikke når jeg kommer til å kjøpe en notebook. Skal inn i militære i slutten av September, så hadde jo vært kjekt å ha en notebook da. Men blir det ikke før, så blir det garantert når jeg er ferdig der.

Lenke til kommentar
Aha. Litt tidlig å begynne å lete nå da, før den tid kommer vil prisene ha endret seg, nye modeller ha kommet og det vil være andre ting som anbefales ;)

Ja det er no sant det da hvis jeg ikke kjøper en før etter at jeg er ferdig i militæret.

Men ser at Sony Style UK har den samme Sony maskinen, men at den har et litt annerledes modell nummer, den har modell nummeret VGN-TZ32VN/X der, og er helt samme maskin, bare at den ikke har den 250 GB eksterne harddisken med der.

Så det jeg lurer på da er om Sony Style UK sender til Norge?

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Jeg mente helst at priser og utvalg vil endre seg innen september. Bærbarmarkedet er i stadig utvikling, akkurat nå er det faktisk en stund siden det kom noe nytt så i løpet av sommeren vil det nok komme modeller som enten kan være mer aktuelle for deg, eller som kan senke prisen på de som er tilgjengelige i dag.

Lenke til kommentar
Jeg mente helst at priser og utvalg vil endre seg innen september. Bærbarmarkedet er i stadig utvikling, akkurat nå er det faktisk en stund siden det kom noe nytt så i løpet av sommeren vil det nok komme modeller som enten kan være mer aktuelle for deg, eller som kan senke prisen på de som er tilgjengelige i dag.

Ok, ja får håpe det da :yes: .

Men du vet vel ikke om Sony Style Europe (UK) sender ting bestillt fra dem til Norge?

Lenke til kommentar

har aldri hatt gleden av å kjøpe Sony-produkter fra det store utland (mitt siste sony-produkt var en playstation 2 kjøpt på elkjøp for seks år siden...), så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg der.

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Har foresten funnet Sony VAIO VGN-TZ298N/XC på Amazon.com sin side her.

Og dem sender over hele verden, og har sjekket at dem faktisk sender til Norge, så hvis Amazon.com er til å stole på, eller at det er en god butikk å kjøpe i fra, så er det mulig jeg kjøper fra dem når jeg kommer meg så langt :yes: .

Men når jeg tenker på det, er det noen forskjellen på Sony VAIO VGN-TZ298N/XC og Sony VAIO VGN-TZ32VN/X utenom Built-in 3G Mobile Broadband som TZ32VN/X har og ikke TZ298N/XC har?

Lenke til kommentar

Heh, fikk akkurat høre at Amazon.com er en STOOOOOR STOOOOOR web butikk i utlandet, så regner med at det er en veldig god butikk å kjøpe i fra da :thumbup: .

Men tar jeg feil, så vennligst rett meg.

Men jeg lurer fortsatt på om det er noen forskjell på Sony VAIO VGN-TZ298N/XC og Sony VAIO VGN-TZ32VN/X utenom Built-in 3G Mobile Broadband som TZ32VN/X har og som TZ298N/XC ikke har?

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...