M-J Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) ------------------------------------------------------- Endret 25. februar 2010 av M-J Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Vil anbefale deg å slette litt fra mailene du limte inn. Hverken ditt navn, telefonnummer, din e-post adresse eller fødselsdato er relevant for diskusjonen. Syns forsåvidt du burde redigere bort navn og e-post adresse til de du har mailet med også. Diskuter gjerne sak, Telenor og Deltaservice, men du trenger ikke 'outte' noen. Hverken deg selv eller andre. Lenke til kommentar
M-J Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 mitt navn og telefoner samt mail finner du fort ut ved og klikke på profilen min! greit nok jeg kan godt redigere bort mailadressen til personen jeg har vært i kontakt med. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 8 Hvis telefonen har lavere programversjon enn R1ED001 må telefonen oppgraderes før du kan låse opp telefonen. Hoppet du over dette punktet? Lenke til kommentar
wildkin Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 garantert og da må den inn på verksted. Lenke til kommentar
hallis86 Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Vanlig problem dette på k800i og k610i.. Derfor det er viktig at dette sjekkes, hvis ikke låser telefonen seg slik din nå har gjort, hint - les hele bruksanvisningen som følger imei-nummeret. Hvis du hadde tatt deg tid til å lese hele anvisningen og fulgt den ville ikke dette vært noe problem for deg. Du må sende telefonen inn til Deltaservice som må oppdatere programvaren nå. Lenke til kommentar
M-J Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) jo jeg opdaterte telefonen før jeg prøvde å låse den opp! men nå er det egentlig ikke det som er saken her. Jeg svarte deltaservice i går at jeg allerede hadde tatt kontakt med telenor og at det var de som sendte meg ditt, slik som jeg skrev i første mail. i dag svarte de meg: Men når saken ikke er reg. i systemet så må kunden ta kontakt med telenor og be de sende saken over til deltaservice. jeg skjønner faktisk ikke at det er mulig, at det skal være min jobb og gå fra firma til firma på denne måten. altså Telenor sender meg til deltaservice og deltaservice sender meg til telenor for at telenor skal sende meg tilbake til deltaservice Endret 23. mai 2008 av M-J Lenke til kommentar
hallis86 Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Grunnen til dette tror jeg er fordi Deltaservice får betalt av telenor i forhold til hvor mange saker Telenor sender til Deltaservice, så hvis deltaservice skal få betalt for å hjelpe deg, må de ha fått en sak fra telenor på det. Hvis du ringer 09000 og ber dem legge inn sak på det så er det alt som er nødvendig for at ting skal skje. Når deltaservice har fått saken din - da kan de hjelpe deg. Er enig at det kanskje burde vært sendt sak til deltaservice ved første henvendelse fra deg, det er egentlig det som er vanlig praksis i slike ting. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Er den under 2 år, kan du også lever den der du kjøpte den. Så sender de den til Deltaservice, og de flasher den. Legg ved operatørlås koden fra telenor og kjøps kvittering. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Jeg ser ingenting galt i måten denne saken ble behandlet på. Den følger helt klart de retningslinjene som gjelder for både selger og serviceverksted. Dette er bare nok en unødvendig sutretråd, beklager. Videre: begynn og lese nedenfra og opp! Eh.. ok.. alternativt så kan du lære deg å quote skikkelig i utgangspunktet. Lenke til kommentar
M-J Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 det viser jo at de faktisk ikke leser det jeg skriver da! først spør de etter IMEI nummer som jeg skriver til dem i første mail. deretter ber de meg kontakte telenor som jeg også skriver i første mail. josh909: jeg gjorde det enkelt ved å kopiere rett fra mailen min. syntes du det er vanskelig og begynne på første mailen, altså nederest så kan du vel bare blåse i å lese Lenke til kommentar
TheScirocco Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 josh909: jeg gjorde det enkelt ved å kopiere rett fra mailen min. syntes du det er vanskelig og begynne på første mailen, altså nederest så kan du vel bare blåse i å lese Så med andre ord krever du at alle andre skal tilpasse seg deg, inkludert Deltaservice og alle som leser tråden din? Kanskje du burde ta en titt i speilet og se om det kanskje er en mulighet for at det ikke er alle andre det er noe feil med? Deltaservice har i grunn ikke noe med deg som privatkunde å gjøre. De utfører jobber for blant annet Telenor. Det er Telenor som må sende en henvendelse til Deltaservice for at de skal kunne sette i gang en sak. Deltaservice har behandlet denne saken slik den skal behandles. Dersom du brukte tiden og energien du har brukt på å syte i forumet på å heller ta en tur innom en forhandler eller ringt Telenor og bedt dem om å fikse dette hadde saken vært ute av verden for lenge siden! Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 den er over 2år I mailen din til Telenor så skriver du at den er 1 1/2 år gammel. Hvis den er under 2 år så er det vel bare å sende den inn til et verksted. Lenke til kommentar
TheScirocco Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 den er over 2år I mailen din til Telenor så skriver du at den er 1 1/2 år gammel. Hvis den er under 2 år så er det vel bare å sende den inn til et verksted. Dette har ingen ting med garanti å gjøre. Det spiller ingen rolle om den er 7 år... Dersom kunden ønsker å fjerne operatørlåsen etter 12 mnd skal han kunne gjøre dette kostnadsfritt! Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Selvfølgelig har det noe med garanti å gjøre. Produsent garanterer i 2 år. Han har en telefon som er død. Produsentens problem!! Derimot kan han si at det er Telenors skyld da telefonen døde etter å ha tastet inn en kode fra Telenor. Da er jeg forsåvidt enig i at det bør kunne reklameres til Telenor innenfor 4 år. Men ikke 7 år. Det kommer helt an på hvordan feilmeldingen skrives når den leveres inn til verksted. F.eks kan det enkelt å greit bare skrives; "Døde plutselig". Da vil verkstedet reparere den så framt den er innenfor garanti. Slipper å rote med Telenor eller andre tidstyver. Lenke til kommentar
angellwax Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Her er det kundebehandler hos Telenor som har gjort feil. Deltaservice har ikke lov til å oppgi låsekode på telefon under 12 måneder uten OK fra Telenor fordi de ikke har noen mulighet til å sjekke om avtaletid er brudd og om bruddgebyr er betalt. Nå skal jo telenorkunder få låsekode uten brudd, men, det er helt sikkert derfor kundebehandler hos Deltaservice ba deg kontakte telenor slik at de fikk sendt bestilling til dem. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Her er det kundebehandler hos Telenor som har gjort feil.Deltaservice har ikke lov til å oppgi låsekode på telefon under 12 måneder uten OK fra Telenor fordi de ikke har noen mulighet til å sjekke om avtaletid er brudd og om bruddgebyr er betalt. Nå skal jo telenorkunder få låsekode uten brudd, men, det er helt sikkert derfor kundebehandler hos Deltaservice ba deg kontakte telenor slik at de fikk sendt bestilling til dem. ..Leste du tråden? Telefonen er jo ca 2 år gammel, altså ute av binding for lengesiden. Problemet er at den har en programfeil som gjør at telefonen dør etter man taster operatørlåskoden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qtXdRFbtay Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Man kan si hva man vil om Deltaservice, men her har de iallefall ikke gjort noe galt... I såfall Telenor som har tulla litt, men dette var virkelig en unødvendig sytetråd... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå