hugoboss Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Hei Det som skjer at jeg har to harddisker som begge er Master på hver sin ied port ! Når jeg da kobler til en cd brenner som slave i midten på ide kablen(den er vel nødt til det) så klikker harddisken og den finner forsatt ikke cd-brenneren. Det som skjer at 80 gb harddisken plutselig blir en 514 gb eller noe slik i bios men ikke funksjonell selvføleglig ... Noen som kan hjelpe meg med dette problemet ? takk Lenke til kommentar
tellus Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Er du sikker på at brennercd rom er satt som slave? de er samme hvor de står på kabel bare de er satt som master OG slave. Lenke til kommentar
hugoboss Skrevet 8. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2003 klart jeg er sikker på det at de står riktig plassert i henhold til Master og Slave ja ! det er jo ikke der problemet ligger da ! Har såpassa med kunnskaper. Men det som skjer etterpå er jo problemet ! Lenke til kommentar
shorin Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Hei så klikker harddisken og den finner forsatt ikke cd-brenneren. Det som skjer at 80 gb harddisken plutselig blir en 514 gb eller noe slik i bios men ikke funksjonell selvføleglig ... Noen som kan hjelpe meg med dette problemet ? takk Vel,ca 430GB gratis,jeg hadde vært exstremt fornøyd Seriøst,aner ikke,eventuelt begge disker på ide1 og cdrw på 2 som master.Er det egentlig noe å hente på å ha disker på vær sin ide kabel ?.(sett bort fra raid).. [/offtopic]Noen som har prøvd en HD benchmark med slikt oppsett,disker på vær sin ide kable vs master/slave på ide1? Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 sett jumperne bak på enhetene på CS (= Cable Select) dette gjør du på alle disker og ect. da skulle det løse seg tror jeg da Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Har du prøvd med firmware oppdatering? Er ikke sikker det hjelper, men skader ikke å prøve. Men det kan og være ide kabelen som er defekt? Har du prøvd med ata33 kabel på brenneren og dvd/cd-rom. Prøv deg frem og se hva som skjer. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Heisann! Du har selvfølgelig flasha til nyeste BIOS (hint hint)? Å sette alt til cable select, som ble foreslått, er heller ingen dum ide. Gå ellers inn i bios og se at det står på auto detect. Jepp jepp! Tronaldo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå