Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gå på byen alene?


Gjest Slovik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei? Det må da gå ann å gå seg en tur alene uten å bli sett på som en taper.. Hvis du ser deg nøye rundt om i byen neste gang, ser du sikkert en del som farter alene :)

 

 

Hva mener du om jogging i skogen alene, da? :p

 

Vurderer å gjøre det nå, men blir litt... Ensomt.

Og folk vil sikkert se på meg som en person uten venner osv...

Lenke til kommentar
Gjest jente15

Det kan faktisk være greiere, ettersom det da er lettere å bli kjent mer folk (om de er alene, ikke fek kompiser rundt seg). Og tenk om du jogger og plutselig møter noen andre som også jogger alene? :)

 

Jeg synes iallefall at det virker ennå mer ensomt å sitte alene hele kvelden!

Lenke til kommentar

Å jogge alene er IALLEFALL normalt, personlig ville jeg ha foretrukket å jogget alene. Man må ikke være sosial for å trene seg i form.

 

Det er kanskje litt mer artig å ha med seg venner i byen, men å bli sett på som en taper skal du drite i å ta inn på deg. Det er de som synes det som er de største taperne uansett.

Lenke til kommentar

"...man trenger ikke å være i form for å være sosial"

 

Uansett, hvem skal tro at du er en taper selv om du sitter alene? kanskje de som sitter i hjørnet og ser på folk, men kjenner du de? neppe

 

Det blir som om man skulle begynt å synge for full hals midt i byen kl 12 på formiddagen, selv om du ser ut som en idiot så vil ikke folk bry seg.

Lenke til kommentar

Hvis man flytter til en ny by der man ikke har noen venner... Og så er man redd for at noen vil tenke "taper som ikke har noen venner" da du går alene i byen...

 

Da må det jo være en hvis sannhet i tankegangen? Med andre ord har du ikke noe som helst å frykte, da du har en god grunn for hvorfor du ikke har venner(ikke alle dømmer på forhånd).

Lenke til kommentar

For det første har du større sjans på damene hvis du går ut alene. Er du sammen med mange venner av samme kjønn feks vil kanskje damene velge dem overfor deg. Nå vet ikke jeg hvordan du ser ut da men, du skjønner poenget.

 

Men som jeg skjønnte det mente du gå ut på byen på pub og sånt sant? Vel da har du en god sjans for å få mange nye venner når du går alene. Det har seg nemli sånn at fulle folk blir "tiltrukket" om du vil, av folk som er ute alene. Selvom dette betyr at de kanskje synes synd på deg. Så lenge du er en arti kar så har de helt glemt at de syntes synd på deg maks halvtime senere :D Bare kom deg ut på byen du så for du skje hva som skjer ;)

Lenke til kommentar

Personlig har jeg aldri gått ut alene før, som i ta bussen til byen aleine og gå inn på en pub/utested, det er ikke fordi jeg tenker noe særlig over det å gå ut alene men fordi jeg føler ett skikkelig vors-spiel hører hjemme, og da er det greit å være flere.

 

Det som derimot har hendt flere ganger er at jeg etter vorse enten på vei til utesteder, i mini bank, på 7 elleven eller inne på byn har mistet reisefølge. Da er jo jeg per definisjon aleine på byn og har mange gode erfaring der jeg har kommet i prat med andre, truffet greie jenter og ellers hatt det gøy alikevell.

 

Har egentlig aldri tenkt over at folk kan ha trodd at jeg ikke hadde venner, siden de så meg alene. Jeg har egentlig aldri heller tenkt over det når jeg treffer andre som ikke har synlige veninner eller venner. Jeg har aldri tenkt med en gang "skjekk den taperen som suller rundt aleine" Jeg tenker egentlig aldri over om folka jeg møter på byn har venner med seg eller ikke, enten introduserer folk deg for vennegjengen sin ellers så gjør de det ikke.

 

Hvis det betyr mye for deg hva andre tror, sier du enten at du er ny i byn og gjerne vil bli kjent med folk ellers så drar du en hvit løgn og sier at du har mistet reisefølge. Personlig så ser jeg ikke grunnen til å bruke alternativ 2, siden de folka som bryr seg om sånt ikke egentlig er verdt å bli kjent med.

Lenke til kommentar

Hvis du vil bli kjent med nye folk, så er det å gå ut alene en stor fordel - bare ikke vær redd for å ta kontakt.

 

En person som er veldig sjenert, vil nok ha det bedre med å gå sammen med noen andre. Men om han aldri utfordrer seg selv til å ta kontakt med ukjente, vil han for alltid være sjenert.

 

Personlig vil jeg tro at de fleste ser på deg som sterk og selvstendig, i steden for "taper uten venner". Det er alltid noen sure folk som sitter på bordet i hjørnet og sutrer, men de vil du ikke bli kjent med uansett ;)

Lenke til kommentar
Hvis du vil bli kjent med nye folk, så er det å gå ut alene en stor fordel - bare ikke vær redd for å ta kontakt.

 

En person som er veldig sjenert, vil nok ha det bedre med å gå sammen med noen andre. Men om han aldri utfordrer seg selv til å ta kontakt med ukjente, vil han for alltid være sjenert.

 

Personlig vil jeg tro at de fleste ser på deg som sterk og selvstendig, i steden for "taper uten venner". Det er alltid noen sure folk som sitter på bordet i hjørnet og sutrer, men de vil du ikke bli kjent med uansett ;)

 

Jeg har vært på lange reiser (1,5 år, 1 år, 3mnd, 1 mnd, 1mnd) alene og foretrekker det. For når man reiser med kompiser er muligheten å snakke med andre så redusert, og de man treffer har gjerne en genial reiseplan man ikke bør la vær.

 

Byen alene er bra hvis man har hjerte for å ikke møte nye mennesker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...