Lille Meg Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 En av de mest effektive former for kjøling må være å hive hele greia i fryseboksen siden det ikke bare betyr minusgrader, men også at hver eneste liten krets blir avkjølt og alt il være mye mer sabilt. Og det betyr nye overklokkingsmuligheter. Eneste problem blir kondens. Går du inn i din egen fryseboks ser du antakeligvis en masse is. Dette skylles kondens og det ville ikke væer særlig sunnt for maskinen nei. Da må ting isoleres! Hva med å bruke limpistol eller silikon+neopren på ALT. Det blir litt av et arbeid men skulle absolut være verd det. For å forbedre kjølingen kan du bruke vannkjøling med fryseveske i tillegg. Dette burde jo virke, eller hva sier dere? Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Hmm, fryseren er på loftet over meg, ca. 6 meter. Hadde vært morro å putte den der og strekke kabler ned gjennom der det har vært et rør før. Det blir jo også helt 100% stille da. Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Det blir jo også helt 100% stille da. jeg sitter 20m unna frysern og den bråker som et lite hellvettttttte.......men det kan da hende at fryseren min er gammal og stygg Lenke til kommentar
eught Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Jeg mener at jeg har lest tidligere på forumet at noe sånt rett og slett ville ødelagt fryseren. Kjøleelementene er bare laget for å kjøle ned til en viss temperatur, og så slå seg av. Når temperaturen stiger igjen, vil de slå seg på og kjøle ned igjen til den gitte temperaturen. Etter som jeg husker det ville kjøleelementene gå fyken om de var nødt å kjøle konstant, som de ville være nødt til hvis det står en PC inni der og produserer varme. Fryseren er rett og slett ikke laget for sånt. Lenke til kommentar
knnygar Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Såg for ei stund sidan eit kjøleeksperiment med å dyppe maskina i matolje. Dersom du legg maskina i oljebad inne i kjøleskapet skulle det vel ikkje vere problem med kondens? Harddiskar og vifter har vel ikkje godt av dette, men det kan nok ordnast :-? Oljen kan sjølvklart ikkje leie straum Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 jeg opprettet for en stund siden et likt emne, du kan jo bare bla noen sider tilbake så finner du det. Jeg synes huske at vi til slutt fant ut at fryseren ikke tålte dette, den er jo tross alt ikke bygd for å kjøle ting som gir fra seg varme:) Lenke til kommentar
Lille Meg Skrevet 8. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2003 Ok ny plan: Du smører hele skviten med limpistol eller liknende og setter det hele i vann med frostveske i. Vannet kjøler du ved hjelp av peltier og vannet burde ligge på et par minusgrader da, eller? Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 for det første, du må ha noen helvettes peltier for å få til å kjøle så mye vann, dessuten, hvordan skal du få transportert bort varmen som genereres fra peltierne? Kan heller ikke være særlig praktisk, i og med at PC`n er fyllt med vann, hvordan skal du få komme "inni" og gjøre endringer, synes dette virker litt søkt og lite gjennomtenkt ut. Til slutt ender det opp med at det er billigere og tryggere å skaffe Vapochill, enn det det koster å skaffe det du skal ha og attpåtil få det til å fungere:) Lenke til kommentar
Lille Meg Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 Du bruker bare en pumpe for å få sirkulasoin i vannet, vannet kjøler du ved å la det renne gjennom kjøleribber festet til peltier. Det hele skal ikke være særlig praktisk men en ekstrem kjøling! vapochill kjøler forresten bare prosessoren, her snakker vi om hver eneste krets! Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 hehe. stappe hele pc'n ned i olje, høres utrolig drastisk ut. sikkert veldig praktisk også. Men funker sikkert. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 kondens er vel bare et problem hvis fryseren åpnes ofte. Hvi man bare stapper pcn nedi og lar den være der uten å åpne fryseren, så er det vel begrenstet hvor mye fuktighet den luften inni der inneholder. Hvis datamaskinen i tillegg er på vil vel fuktigheten heller kondensere på de kalde fryserveggene enn på den varme pcn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå