RAD1V Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) har vert telefonselger siden jeg fylte 16, blir 18 i sommer. den siste tiden har jeg bare jobba en dag i uke og tror ikke jeg noen gang vil trappe opp igjen. har et friår (pga et par dårlige avgjørelser), skal begynne på skolen igjen til høsten. om jeg registrerer meg som arbeidssøker hos nav, hvilken forpliktelser gir det, kan jeg få noe økonomisk stønad? hvor mye er det isåfall? edit: obs, feilplasering, skal vell heller på "andre jobber". Endret 22. mai 2008 av datastol Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Hvem kan få dagpenger? Hovedvilkårene for å få dagpenger er at du: Har fått redusert arbeidstiden din med minst 50 prosent. Har fått utbetalt arbeidsinntekt på minst kr 100 218 i siste avsluttede kalenderår (i fjor), eller minst kr 200 436 i løpet av de siste 3 avsluttede kalenderårene Er reell arbeidssøker. Er registrert som arbeidssøker, og sender meldekort hver 14. dag. (dette er null stress, var arbeidsledig selv en periode, du kan sende dette på nettsiden til NAV) Bor eller oppholder deg i landet. Som hovedregel ikke skal være skoleelev eller student. Du kan også ha rett til dagpenger hvis du er: Permittert helt eller delvis Etablerer egen virksomhet Arbeidsløs grunnet konkurs EØS-borger med visse vilkår Nydimittert vernepliktig Kilde: http://www.nav.no/page?id=728 mente du at du skal melde deg ledig til høsten eller nå? for til høsten får du nok neppe noe stønad fra NAV, da kan du riktignok få stipend/lån fra Lånekassa Endret 24. mai 2008 av Kenny McCormick Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå