Kirkeby Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Jeg har et enkelt, kort og dumt spørsmål: Har det noe å si hvilke porter jeg plasserer RAM-brikkene i? Jeg har to rambrikker på til sammen 4GB. Jeg har plassert dem inntil hverandre, altså på samme par (av to par) med porter. Har dette noe å si? Jeg har sett at mange andre har plassert dem i hvert sitt par. Men det må sies at jeg har fått gang på PC-en noen ganger, men den er ikke serlig stabil når det gjelder skjermen. Kan dette ha en sammen heng? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Ja, hvordan du plasserer brikkene dine kan avgjøre om du kjøer dual channel eller ei. Setter du brikkene feil og kjører singel hannel vil du tape ytelse. Les som sagt manualen til ditt hovedkort, siden dette varierer fra hovedkort til hovedkort. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 de skal vanligvis plasseres i hvert sitt par. Du kan bruke cpu-z til å sjekke om du kjører dual channel eller ei. Lenke til kommentar
Kirkeby Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Takk, et spørsmål til... Portene het jo henholds vis A1, A2, B1 og B2. I Håndboken til hovedkortet står det at jeg får "dual-chanel" om jeg setter brikkene i A1 og B1, men jeg har satt dem i A2 og B2. Gjør det noe? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Nei, det går so mregel fint. Enten A1 og B1 eller A2 og B2. Er du usikker så er det ikke noe værre enn å bytte. Endret 22. mai 2008 av andrull Lenke til kommentar
Kirkeby Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Nei, det går so mregel fint. Enten A1 og B1 eller A2 og B2. Er du usikker så er det ikke noe værre enn å bytte. Jo, fordi det var lettere å få dem på plass i 2-portene enn i 1-portene Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Samme port farge = samme type brikke nedi, ellers kan det bli single channel. Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Samme port farge = samme type brikke nedi, ellers kan det bli single channel. Ikke alltid, men ofte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå