Kirkeby Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Jeg har satt sammen PC-en min som funker slik den skal noen ganger. Andre ganger vil den ikke vise bilde på skjermen. Ut i fra pipene den lager ved oppstart sier den at den ikke finner VGA. Jeg har prøvd å åpne den, sette kablene rund skjermkortet og selve skjermkortet skikkelig i sine kontakter, men det hjelper ikke. Maskinen funker, fordi viftene går, men den får ikke kontakt med skjermen. Skjermkortet er neppe gåent, fordi vifta går også har jeg klart å få tilgang noen ganger, men om jeg prøver å slå den av og slå den på igjen, er jeg ikke garantert at skjermen virker. Det er ikke noe galt med den, fordi som sagt virker den av og til, også har jeg prøvd den med en laptop... Vet noen hva jeg kan gjøre? Hva som er galt? eller har du et tips til hva jeg kan sjekke. Fyr løs... Jeg vurderer å "dra i" jumperen, har det noen effekt på OS (som er installert)? Lenke til kommentar
Kirkeby Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Ingen som vet noe? Lenke til kommentar
Kirkeby Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Jeg tok ut skjermkortet og tok dette bildet. Ut fra det jeg vet så ser det ikke bra ut, kan dette være grunnen? Om det er tilfellet betyr vel det at jeg må kjøpe helt nytt skjermkort? I såfall må jeg si at de er veldig skjøre. Jeg har behandlet det ytterst forsiktighet, så jeg kan ikke forstå at det kan være en skade jeg har forårsaket... Her er foresten bildet: Endret 22. mai 2008 av Kirkeby Lenke til kommentar
Caze Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Den beste måten å finne ut av om kortet har tatt "dødelig" skade av det, er å prøve kortet i en annen PC, eller å prøve et annet skjermkort i din PC. Skjøre komponenter? Vel, alt er relativt. Det er første gang jeg har sett noen som har klart å ødelegge en av pinnene til skjermkortet faktisk. Lenke til kommentar
Kirkeby Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Den beste måten å finne ut av om kortet har tatt "dødelig" skade av det, er å prøve kortet i en annen PC, eller å prøve et annet skjermkort i din PC. Skjøre komponenter? Vel, alt er relativt. Det er første gang jeg har sett noen som har klart å ødelegge en av pinnene til skjermkortet faktisk. Jeg skal prøve med et annet skjermkort i kveld. Så får vi se hva som er galt... Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Jeg har hatt en lignende problem med at det ikke er kontakt med skjermen. Da var det RAM slot nr.1 som var ødelagt Lenke til kommentar
Kirkeby Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Jeg har hatt en lignende problem med at det ikke er kontakt med skjermen. Da var det RAM slot nr.1 som var ødelagt Jeg skal prøve dette. Jeg fikk foresten aldri prøvd skjermkortet mitt i en annen pc, fordi den andre vi har er så gammel at den ikke har PCI Express x16 porter... Det var litt kipt. Men jeg har jo venner så jeg skal prøve hos dem... Lenke til kommentar
Kirkeby Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg prøvde å sete rambrikkene i like porter, men det gjorde ingen forksjell på mitt problem. Så prøvde jeg å skifte porter, men ingen forbeding. Jeg har nå tatt et bilde av hvordan jeg har koblet sammen, slik at dere kan se om jeg har gjort noe galt eller utelatt noe. Det vørste bildet er bare helt vanlig bilde av kabinettet med det som er opp, slik jeg har koblet det. Det neste bildet er det samme bildet, men jeg har skrevet på og markert hva jeg har koblet hvor... Fint om noen av dere som har kjennskap til Auss p5k (som er mitt HK) tar en titt. Fint om dere andre også gjør det, men spesielt dere som vet hva det går i og hva som kan være et problem... Utenom det har jeg et par spørsmål angående koblinga mi: 1. Har det noe å si hvordan jeg kobler satakablene mine. Jeg har koblet HD og CD-rom i masterportene. Burde jeg satt en av dem som slave? I så fall hvilken? Gi meg noen forslag på oppsett, forklar eller gi meg et par gode linker. 2. Jeg har en AC'97-ledning (lyd-in) som jeg ikke fant noen plass å sette. Jeg måtte velge mellom lyd-in eller lyd-ut, ut fra det jeg forstod. Hvordan er dette? 3. Hva er den merkelige kontakten på toppen av skjermkortet god for. Skulle den vert koblet til noe? PS: Sorry at det siste bildet med tekst er så utydelig. Jeg tok bilde med stor oppløsning for å unggå det, men det hjelper ikke når imagehoster har mb-grense på maks 2mb... Jeg skal se om jeg så for som mulig kan få skrevet med større bokstaver, slik at det er synlig. Men dere kan fremdeles prøve å skjelne noen bokstaver Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 3. Hva er den merkelige kontakten på toppen av skjermkortet god for. Skulle den vert koblet til noe? Denne kontakten er for SLI broen, så med mindre du har to skjermkort så skal ikke den brukes til noe. Lenke til kommentar
Kirkeby Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 3. Hva er den merkelige kontakten på toppen av skjermkortet god for. Skulle den vert koblet til noe? Denne kontakten er for SLI broen, så med mindre du har to skjermkort så skal ikke den brukes til noe. Ahhh... det gav mening Brukerveiledningen som fulgte med skjermkortet var på to sider, så det stod ikke så mye der. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Sikker på at du har plassert CPU-vifta riktig? Du vil få bedre kjøleeffekt ved å sette CPU-vifta på den andre siden av kjøleren, slik at den blåser kald luft INN i kjøleren og at den varme luften blåses ut via kabinettvifta bak. Lenke til kommentar
Kirkeby Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 Sikker på at du har plassert CPU-vifta riktig? Du vil få bedre kjøleeffekt ved å sette CPU-vifta på den andre siden av kjøleren, slik at den blåser kald luft INN i kjøleren og at den varme luften blåses ut via kabinettvifta bak. Hmm... har ikke tenkt på det slik Men det høres jo fornuftig ut. Jeg tenkte bare å sette den slik, for å trekke mest mulig varm luft ut av kabinettet, men det blir nok bedre effekt på andre siden ja... Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå