Gå til innhold

BK: Tanum Kirke i kveldssol


Anbefalte innlegg

Tok meg tiden til å stoppe ved Tanum kirke ikveld. Her kom virkelig min nye 10-22mm til sin rette.

 

 

1/200s, f/8, 11mm, ISO 200

 

Litt oppretting og crop, plus tweaking av levels, highlights, shadows osv.

 

Tom

 

edit: 11mm var det visst...

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt jobba. Effektiv komp med klare linjer som trekker oss innover i bildet. Sola sin lek med grasset skaper liv i store deler av billedflata, de gir små punkt å hvile øynene på en kort stund, før blikket går videre.

Jeg ser også materiale for et spennede S&H bilde her.

 

EDIT: Sletta tullprat ;)

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Bladverket til venstre, er det et resultat av vidvinkelen?

Ja det er det.

Og tror at dette kunne gjort seg veldig bra i skumringen.

Det er ikke umulig. De har noen digre lamper som slås på om natta - da kan muligens bli veldig vanskelig å ta et godt bilde.

 

Tom

Lenke til kommentar

Bildet imponerte meg ikke, av en eller annen grunn. Synes ikke komposisjonen var så bra. Fikk litt sånn, "å en kirke, den var fin. Må ta et bilde, for å så gå videre", at du ikke tok deg nok tid til å finne andre vinkler. Kunne kanskje vært litt mer kreativt, så det ble litt mer interessant å se på. Kanskje litt mer dystre farger. Ellers så det greit ut.

Endret av Pirja
Lenke til kommentar

Tror nok muligens du skulle ha venta en liten halvtime til før du tok bildet slik at sola kunne lagt seg enda ett hakk lavere. Himmelen er i hvertfall for meg en smule i lyseste laget.

 

Ellers sitter komposisjon og farger veldig godt så å komme med noe annet blir vel egentlig bare flisespikkerier :)

Lenke til kommentar
Flott bruk av perspektiv, Tom! Du er litt uheldig med tid på døgnet, dog. Kanskje en tidlig morgen gir bedre belysning?
Sånn som jeg leser lysretningen her ville morgenlys gitt lys i ryggen, og kveldslys gitt motlys. Morgenlys ville i så fall gitt et helt annet, og kanskje flatere, inntrykk av plenen.

Ikke nødvendigvis feil, men et helt annet bilde.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Det er ikke så rart at folk liker komposisjonen, for her er det flere regler i bruk. Tredjepartsregelen er innlysende, men jeg ser mye mer i tillegg. Her er en klar L, en form for vanishing point og en liten diagonal. Her har Tom altså implementert nok prinsipper til å kunne hevde at han kan reglene sine, og cudos for det.

 

Motivet liker jeg godt i utgangspunktet, men uten at Tom hadde lagt såpass mye teknisk inn i bildet, så hadde det ikke vært så engasjerende. Godt jobba.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...