Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor normalt det er for gutter i tidlig tenårene å ligge med guttevenner?

Gjest ersom

Anbefalte innlegg

På mitt ståsted kan det ikke kalles normalt, ettersom at jeg aldri har hørt om lignende hendelser. Pussig at i det siste har det drøsset inn med innlegg om dette temaet her på diskusjon.no...Kanskje det begynner å bli mer naturlig?

Jepp, and I don't like it. Lurer på om jeg skal holde meg vekke fra denne delen av forumet framover, det er altfor mange av disse kvalme trådene ... :ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Forsøk på svar

Det er normalt å eksperimentere med venner av samme kjønn i starten av puberteten. Noen ganger kan det utvikle seg slik som trådstarter beskriver, men som regel ikke. Man trenger ikke være homofil selv om man eksperimenterer med sin egen seksualitet, dette gjelder spesielt for gutter i alderen 12-15. For jenter er det kanskje litt senere. Finnes litteratur om dette, for de som har lyst til å lete. :idea:

Lenke til kommentar
På mitt ståsted kan det ikke kalles normalt, ettersom at jeg aldri har hørt om lignende hendelser. Pussig at i det siste har det drøsset inn med innlegg om dette temaet her på diskusjon.no...Kanskje det begynner å bli mer naturlig?

eller at folk bare begynner å snakke mer om det/bli mer åpen på det området... og at det kansje har vært normalt ganske lenge... men folk har ikke turt å snakke med noen om det... :)

Lenke til kommentar

Bare for å skyte inn litt fakta i diskusjonen. Ihht folkehelseinstituttets undersøkelse om nordmenns seksualvaner, kan jeg sitere:

Blant 18-24 åringene var andelen menn som oppga homoseksuell

erfaring 5.8% i 1987 og 14.1% i 2002

Dette bør jo tyde på at det blir stadig mer normalt. Sammenligner vi med høyere aldre:

Sammenlikner vi dette med folk i alderen 45-49 år var andelen menn som oppga

homoseksuell erfaring 2.8% i 1987 og 4.5% i 2002

Det som også er interessant, er at gjennomsnittlig debutalder for gutter/menn totalt ligger på rundt 17.5 år, men:

I 1992 og i 2002 stilte vi spørsmål om alder ved første og siste homoseksuelle kontakt (...) Menn oppgav gjennomsnittlig 19.5 år i 1992 og 15.7 år i 2002

Med andre ord er det vanligere og vanligere for stadig yngre gutter. Bare for å komme med noe annet enn moral-prekner :)

Edit: for dere som ønsker å lese hele rapporten: http://www.fhi.no/dav/A7A54173BE.pdf

Endret av Manfred
Lenke til kommentar

Fint det er noen som kommer med litt fakta her. For var tenkt å skrive inn til de som mener at dette er så veldig unormalt og forferdelig og noe som nesten aldri skjer hvor kildene deres er. Vil tro det er mer ønsketenking ut fra egen legning og syn på hva som er ekkelt og ikke.

Jeg var selv i en situasjon med et søskenbarn da jeg var liten (husker ikke hvor gammel, men hadde begynt å runke ihvertfall) der han foreslo sex etter litt runking sammen. Men jeg turde ikke. Og glad er jeg for det i dag, for det vet jeg ikke om jeg hadde turd å si til så mange :!:

Man ser jo her på statistikkene at det ikke lenger er så veldig unormalt å bedrive denne eksperimenteringen (ca 15% er jo tross alt ganske mange av norges befolkning på mellom 13 og 15) og det er heller ikke ensbetydende med at man da er eller blir homofil.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke så mange gutter som har innrømt slikt, men kjenner mange jenter som har innrømt eksperimentering fra barnehagealder av. Barn og unge er faktisk utrolig tidlig nyskjerrige på sånt selv om mange foreldre liker å fornekte det siden det ikke er så mange som er komfortable selv med egen seksualitet. :p

Og ja, dette er nok noe som blir mer vanlig nå enn det var før, men helt nytt er det ikke. Men det er nok svært stor terskel for å innrømme sånt. Det vet jeg godt selv.

Skalle: Man trenger ikke være homofil fordi man eksperimenterer med slikt, så absolutt ikke. Det kan hende at man er homoseksuell, men selv det er ikke sikkert. Når man er så ung så er det vanskelig å med sikkerhet vite egen legning, det er jo nettopp derfor mange prøver ut litt forskjellige ting for å finne ut av det. Så det hjelper ikke dem (tvert imot) at folk skal sette de i en slik bås med en gang.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
(...)Så anser jeg det som unormalt siden det store flertallet ikke gjør det.(...)

Da er det i så fall kun asiater (spesielt kinesere og indere) som jobber på fabrikker som er normale da. Siden det kun er det som flertallet gjør som er normalt.

God damn, napalm burn!

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Søk hjelp, snarest.

Helt enig! Folk som ikke har forståelse for at andre har litt færre kvaler for å utfordre tabuer, har et umoderne menneskesyn og bør oppsøke psykolog snarest! ;)

Eller var det noen andre du sikta til...?

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Såså, Yoshi-pus :p

Jeg synes egentlig tallene jeg postet sa sitt. Det blir stadig mer vanlig, og det er vanligere blandt stadig yngre...

Jammen, skal man få hakaslepp hver gang sånne ting dukker opp, kommer jo haka til å falle av innen 2020. :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Gjest

For meg høres det ganske normalt ut at to kåte kompiser på 10-14 år finner på å runke hverandre. Ikke på grunn av at de er homofil men på grunn av at det føles godt. Kanskje jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Men i helvete da, hva er vitsen med å sitte og flame trådstarter over noe som det der?

Til trådstarter: Nei, det er dessverre ikke noe enhver tenåring gjør, men det hender. Så lenge dere er komfortable med det, er det ingen som skal hindre dere.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest lenge siden

Tja, dette er nok ikke så unormalt som mange vil ha det til. Derimot er det svært få som tør å snakke om slikt. Det er såklart en veldig stor fare for å bli uthengt hvis man skulle våge å stå frem - selv om man overhode ikke gjør noe galt. Jeg sier ikke at dette er kjempevanlig (noe alle gjør), men enkelte har opplevd det. Med andre ord ikke unormalt.

Det er over ti år siden jeg og noen kompiser utforsket oss litt. Har aldri nevnt det for noen, og kommer nok aldri til å gøre det heller. Ikke fordi jeg er skamfull, men fordi ingen andre har noe med det. Rett og slett. Har ingen problemer med å stå for hva vi drev med - det var jo veldig spennende og gøy! Aner ikke hvor utbredt dette er, men ja; det skjer altså.

Kan legge til at jeg ikke ser på meg selv som homofil, i tilfelle noen lurte. Tøft gjort å ta opp dette temaet på et offentlig forum, hvor flesteparten av svarene ikke virker særlig reflekterte eller vennligsinnede. Ønsker trådstarter lykke til videre!

Lenke til kommentar

Vil si det er ganske unormalt, med mindre dere er homofile, og det vil jeg tro siden dere driver på med dette. Men nå må vi vell også ta lærdom av Yoshi, Manfred & Co, for i følge deres mektige lære er dette veldig naturlig, og man er absolutt ikke homofil vist man har sex eller seksuell kontakt med samme skjønn, fordi om det gjenntar seg. :)

Lenke til kommentar
Man er ikke automatisk homofil fordi om man ligger med en kompis

HAHAHAHA, hva i HELVETTE, er homofili da? Når man pjegger en kompis må man få ereksjon, for å få dette må man føle en seksuell tiltrekkelse, og av den personen man skal pounde. Så...

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...