livviyo Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Jeg vurderer å anskaffe meg en Blackberry, men vil fortsette å bruke Netcom. Er det noen som vet om det går an å bare kjøpe den åpen og sette inn Netcom sim-kortet mitt? Det samme gjelder T-Mobiles sidekick-telefon, som jeg også vurderer. Noen som vet noe om den kan brukes i Norge med Netcom dersom jeg kjøper den åpen? Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Det første som slår meg når jeg leser innlegget ditt er: Hvorfor? Har du noensinne brukt en Balckberry eller en Sidekick? Hvis ikke, vis litt naturlig skepsis. Det er snakk om telefoner som først og fremst er ment for markeder som ligger langt bak hva vi er vant til her i Norge. Noe som også gjenspeiles i tester, brukererfaringer etc. man finner om disse telefonene. Er alternativene crap, skal det ikke mye til for å få litt hype. Sidekick har jeg aldri prøvd selv, men har lest litt om den. Nok til å finne ut det ikke er noen telefon for meg. Blackberry derimot har jeg lekt meg litt med. Har nok vært borti 5-6 ulike modeller. Jeg liker de ikke. Hver sin smak selvsagt, men jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor noen privat har en Blackberry. Er det en jobbtelefon hvor arbeidsgiver kjører egne Blackberry-servere osv., så blir det noe annet. Men, til spørsmålet ditt. Såvidt meg bekjent, kan du bruke Netcom-kortet ditt i den. Til å ringe og sende SMS. Ingenting annet. Ingen nettsurfing, ingen, e-post, ingen MMS etc. Og da er vel strengt talt vitsen med å ha en Blackberry borte? Lenke til kommentar
livviyo Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 OK, takk for svar. Det var slike ting jeg lurte på, og de veier jo negativt for et eventuelt kjøp, så da får jeg heller se meg om etter andre telefoner. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Nokia E51. Ingen over, ingen ved siden. Beste smart-telefonen jeg noen sinne har hatt! Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Ble litt nysgjerrig. Hvor mange smartphones har du hatt? Og hvor mange av disse kom på markedet etter E51? Lenke til kommentar
Gripne Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Det første som slår meg når jeg leser innlegget ditt er: Hvorfor? Har du noensinne brukt en Balckberry eller en Sidekick? Hvis ikke, vis litt naturlig skepsis. Det er snakk om telefoner som først og fremst er ment for markeder som ligger langt bak hva vi er vant til her i Norge. Noe som også gjenspeiles i tester, brukererfaringer etc. man finner om disse telefonene. Er alternativene crap, skal det ikke mye til for å få litt hype. Sidekick har jeg aldri prøvd selv, men har lest litt om den. Nok til å finne ut det ikke er noen telefon for meg. Blackberry derimot har jeg lekt meg litt med. Har nok vært borti 5-6 ulike modeller. Jeg liker de ikke. Hver sin smak selvsagt, men jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor noen privat har en Blackberry. Er det en jobbtelefon hvor arbeidsgiver kjører egne Blackberry-servere osv., så blir det noe annet. Men, til spørsmålet ditt. Såvidt meg bekjent, kan du bruke Netcom-kortet ditt i den. Til å ringe og sende SMS. Ingenting annet. Ingen nettsurfing, ingen, e-post, ingen MMS etc. Og da er vel strengt talt vitsen med å ha en Blackberry borte? Dette her var vel en sannhet med visse modifikasjoner? Jeg har selv hatt BB uten BBoperatør og har vært veldig fornøyd. Synes telefonene er en drøm å jobbe med og at surfing og e-post ikke fungerer med en "vanlig" operatør er jo rett og slett bare tull. At du ikke får brukt BB-browser og BB-mail er riktig, men det betyr jo ikke at det ikke finnes mange gode 3-partsapplikasjoner som lar deg gjøre dette uten problemer. Selv jeg som er jente og midt på treet teksnisk har fått både mail og browser til å fungere utmerket. Faktisk så bra at både sms og mailbruk gikk i været når jeg fikk den, tror jeg 5-doblet forbruket mitt rett og slett fordi BB'en var så utrolig enkel å jobbe med. Så til TS: Om du ønsker deg en BB så er det bare å kjøre på, får dem jo til gode priser i USA nå med den gunstige dollarkursen. Jeg har Iphone nå, men vurderer å gå tilbake til BB'en min:) Lenke til kommentar
lifetimeboy Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Dette her var vel en sannhet med visse modifikasjoner?Jeg har selv hatt BB uten BBoperatør og har vært veldig fornøyd. Synes telefonene er en drøm å jobbe med og at surfing og e-post ikke fungerer med en "vanlig" operatør er jo rett og slett bare tull. At du ikke får brukt BB-browser og BB-mail er riktig, men det betyr jo ikke at det ikke finnes mange gode 3-partsapplikasjoner som lar deg gjøre dette uten problemer. hvordan program? og kan du bekrefte dette? evt hvordan operatør? Lenke til kommentar
Gripne Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Dette her var vel en sannhet med visse modifikasjoner?Jeg har selv hatt BB uten BBoperatør og har vært veldig fornøyd. Synes telefonene er en drøm å jobbe med og at surfing og e-post ikke fungerer med en "vanlig" operatør er jo rett og slett bare tull. At du ikke får brukt BB-browser og BB-mail er riktig, men det betyr jo ikke at det ikke finnes mange gode 3-partsapplikasjoner som lar deg gjøre dette uten problemer. hvordan program? og kan du bekrefte dette? evt hvordan operatør? Opera Mini er jo et eksempel på en browser som fungerer utmerket på BB, finnes sikkert mange andre alternative browsere også. Når det gjelder epost, husker jeg ikke helt hva jeg gjorde, men googlet en eller annen oppskrift omtrent som denne: http://mail.google.com/support/bin/answer....mp;answer=78882 Dette er helt uavhengig av operatør, har du dekning er du på nett, easy piecy:) Linn Lenke til kommentar
ijiin Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 noen som kan bekrefte om mms forsvinner om du bruker ett vanlig netcom abb ? siden tredjeparts programmer kan erstatte internettsurfin og epost så er det bare det som mangler for min del. lurer på og anskaffe en blackberry bold 9000. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå