Gå til innhold

Innstallere ubuntu på min maskin noen spørsmål

Anbefalte innlegg

hei

Tar nå skrittet å innstallerer nyeste versjon av ubuntu på min maskin men har i den forbindelse noen spørsmål.

såvidt jeg har forstått er antivirus unødvendig? stemmer dette?

er det mulig og synkronisere en windows mobile telefon med ubuntu?

noe spesielt annet jeg bør tenke på er i første omgang på den stasjonære maskinen jeg skal inntallere.

Takker for svar.

mvh

..christer..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger ikke antivirus nei.

Å det med mobilen vet jeg ikke.

Du bør tenke på noen kommandoer, men det finner du alt om her inne på diskusjon.no.

Det kommer til å ta litt tid å bli vant med Linux, men ubuntu er ett bra valg. Du kommer kansje til å ha noen problemer med ett eller annet, men ikke gi opp.

Good luck;)

Lenke til kommentar

Spørs på mobilen din det. Google navnet + linux eller ubuntu og du får sikkert mange vettuge svar. Med kommandoer mener han helt sikkert kommandoer du bruker i en terminal/shell. Det er et ikke grafisk verktøy som kan brukes til alt mulig, ofte mer effektivt enn de grafiske verktøyene (standard programmer). Feks kjører jeg alltid denne kommandoen etter å ha innstalert ubuntu.

sudo apt-get install ubuntu-restricted-extras wine vlc amarok

Den innstalerer alle kodeks jeg trenger, VLC (videoavspiller), WINE (mellomlag som gjør de mulig å kjøre windows-programmer) og Amarok (musikkavspiller). Alt jeg trenger er å skrive inn denne kommandoen, resten går av seg selv.

Lenke til kommentar

Jeg har bare teste min k800i og det fungerte utmerket. Men det var med Bluetooth og ikke kabel. Programmet jeg brukte var multisync. Dette skal og synkronisere mot e-post. Men dette må sikkert testes mer, siden du har en htc touch med Windows mobile. For all del, Google vil nok hjelpe deg et steg videre.

atlef.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...