Endrogaz Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Heisann, trenger nytt skjermkort. Men jeg er helt "n00b" på skjermkort. Så jeg trenger litt guidance. Jeg trenger et skjermkort med mer enn 128mb minne ting eller hva det heter. Men jeg må vite om det passer til dataen min. Og hvordan jeg finner det ut. Som sagt i tittelen, jeg er ute etter et billigt og bra. (helst sånn under 500kr) Kan noen Proffer hjelpe til? Dette skal være til en "gaming" pc. (Ikke direkte gaming pc men blir brukt til det) Endret 22. mai 2008 av Tashii^^ Lenke til kommentar
Asken Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) AGP, PCI eller PCIe? men til den prisen ville jeg anbefalt ett HD 3650 eller HD 2600 pro/xt bassert skjermkort Endret 22. mai 2008 av Extremetel Lenke til kommentar
Endrogaz Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Som sagt jeg er noob. Så eh...Jeg skjønte ikke dritten av det du mente der. Ah, ja. Um. Er det sånn at skjermkort passer til alle slags stasjonære pc'r eller er det sånn som med Ram? *flau* Endret 22. mai 2008 av Tashii^^ Lenke til kommentar
Asken Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) hehe ;P Veit du hva navnet til pcen er eller hvilket merke det er? Endret 22. mai 2008 av Extremetel Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Jeg trenger et skjermkort med mer enn 128mb minne ting eller hva det heter.Hvilken grafikkprosessor skjermkortet har, har stort sett mer å si for ytelsen en mengden minne. PCI-E skjermkort: Fra ATI: Radeon HD 3850 800 - 900,- kr Radeon HD 3650 400 - 500,- kr Fra nVidia: GeForce 8600 GT 500 - 600,- kr Ah, ja. Um. Er det sånn at skjermkort passer til alle slags stasjonære pc'r eller er det sånn som med Ram?AGP-skjermkort passer maskiner med AGP tilkopling for skjermkort, PCI-E (dagens standar) -skjermkort passer til maskiner med PCI-E tilkopling for skjermkort. Kan sikkert finne det ut hvis du forteller hvilken maskin du har. Merke og modell. Lenke til kommentar
Endrogaz Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Lets see. For og finne det ut er det ikke Kontrollpanel> Ytelse og vedlikehold> System? Er ikke helt stødig på detta her. Eneste jeg veit er at det er en compaq. Endret 22. mai 2008 av Tashii^^ Lenke til kommentar
Asken Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 står det ikke noen modell navn / nummer nederst forran eller bak? Lenke til kommentar
Endrogaz Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Um...Hey fant noe styr her. Står noe "Graphics by ATI" forran på Dataen. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Lets see. For og finne det ut er det ikke Kontrollpanel> Ytelse og vedlikehold> System? Er ikke helt stødig på detta her. Eneste jeg veit er at det er en compaq. Hvis du har kamera og har problemer med å finne info så kan du bare laste opp et bilde, tatt inni PC-en til oss! så ser vi hvilke tilkoplinger du har ledig! (AGP eller PCI express) Lenke til kommentar
Endrogaz Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Har dessverre ikke noe kamera men har fått åpna opp kabinettet sånn at jeg kan se hva som er inni. Fortell meg hva jeg skal se etter Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 du skal se etter et typenummer på Compaqen din.. vanlig at de heter Presario etterfulgt av noen bokstaver eller siffer.. Lenke til kommentar
Endrogaz Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Er det noen plass man kan gå innpå på selve maskinen for og finne det greiene? Står bare compaq presario frampå. Er noen klistermerker på siden der det står noe tracking ID og noe styr. Lenke til kommentar
Endrogaz Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) kjøpte den i 2005 eller noe.. Endret 22. mai 2008 av Tashii^^ Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Skjermkortet montert i maskina vil se omtrent slik ut med sidedøra/'lokket' av: http://www.nordichardware.com/skrivelser_i...Ie.install3.jpg http://www.nordichardware.com/skrivelser_i...Ie.install4.jpg Skjermkortet som sitter i maskina di, vil sansynligvis ha andre farger og annen kjøleløsning. Kjølevifta til prosessoren (bak skjermkortet) vil óg se andeledes ut. Endret bildene til linker. Endret 22. mai 2008 av k-orm Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 nå er det faktisk ikke sikkert han har noe annet enn intregert skjermkort. tipper nesten det.. Tashii: Her ser du noen forskjellige type Compaq-pcer: http://www.shopping.hp.com/scat/desktops/S.../computer_store Som du ser så er det et nummer/bokstaver etter Presario. Kan du finne noe slikt som ligner tror du? Litt gammel den pc-en din til at den kan sammenliknes med de jeg henviser til kanskje, men står muligens bak på pc-en.. Lenke til kommentar
Endrogaz Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Okay, Compaq sr1000 Product SR1819SC K-Orm: OKay, når jeg åpna min PC Hadde jeg ikke noe slikt du har der vedsiden av vifte tingen :S Specification Pentium 4 3.0Ghz 512MB Ram (Oppgradert til 960mb) 160GB Hard Drive DVD+/-Rw Drive DVD-Rom Drive ATi Radeon Express 200 56k Modem / LAN / USB x 6 / Firewire x 2 Parallel / Serial / PS-2 AC'97 Audio Windows XP (Preinstalled) Wireless Belkin Keyboard and Mouse 30 Days RTB Warranty Endret 22. mai 2008 av Tashii^^ Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Okay, Compaq sr1000 Product SR1819SCJa, da var det ikke noe problem å finne informasjon om maskina I følge hovedkort spesifikkasjonene har hovedkortet et PCI-E spor som du kan sette et PCI-E skjermkort i. Lenke til kommentar
Endrogaz Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Ja så var det bare et billigt og som passer. Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 hvor mye RAM har du, og hva slags CPU har du? kan sjekke det på Egenskaper for Min Datamaskin.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå