Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva mener du om mobbing, og hvordan kan det stoppes?


Anbefalte innlegg

Unger som mobber er ungersom ikke får det de trenger i hjemmet. Gresner, regler, kjærlighet osv. Vil nesten si at det er så enkelt.

... det er faen ikke så enkelt. :)

 

velger å tro at folk mobber mye pågrunn av instinkter. jeg har sjæl mobba kids på barneskolen, og oppveksten min har vært flotters!

det er først nå i ettertid jeg ser hvor galt det egentlig er.

 

noen folk ser jeg rett og slett ned på, uten å ha noen spesiell grunn. de kan være snille og koselige mennesker, men om de mangler sosiale antenner, er svake og ute av stand til å ta vare på seg sjæl så føler jeg rett og slett avsky og sinne og en trang til å tråkke ned disse menneskene.

 

men jeg vet bedre, så jeg behandler alle med lik respekt og hjelper de som trenger det. allikevel kan jeg ikke noe for at jeg en gang i blant får slike tanker og følelser rettet mot noen folk (spesielt nerder).

 

peace out.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
noen folk ser jeg rett og slett ned på, uten å ha noen spesiell grunn. de kan være snille og koselige mennesker, men om de mangler sosiale antenner, er svake og ute av stand til å ta vare på seg sjæl så føler jeg rett og slett avsky og sinne og en trang til å tråkke ned disse menneskene.

 

lack of sympathy?

 

kan hende det er mye mer til det enn det jeg sa, men i bunn og grunn tror jeg det er det som er hovedgrunnen i de flete tilfellene. kan godt hende at folk synes de har hatt en flott oppvekst, men il si det er noe som mangler når du får trangen til å tråkke på folk som har det vanskeligere en deg selv. hva med å trekke dem opp av søla istedet for å presse dem lengre ned?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mobbing er uten tvil e onde, og det at noen her på tråden mener at dette er et nødvendig onde for å holde folket "på tå hev", og at det utvikler mennesker er noe jeg absolutt ikke kan godta, og som jeg håper at dere virkelig ikke tror på selv. Tror dere ikke at mobbeoffre som har "vokst" av å bli mobbet, antageligvis ville ha hatt bedre vekstforhold hvis de hadde fått utviklet seg i ett trygt miljø der de ikke ble tråkket på og trakasert? Mobbing kan enklest motarbeides ved at gruppen rundt en mobbesituasjon sier fra om at dette er uakseptabelt. For med en gang noen sier fra til mobber, mister han noe av makten... Han mister ansikt, han blir dritt ut. Hvis hele gruppa snur seg mot han, kan han ikke mobbe, for da blir han utsøtt selv... Ikke særlig bra forklart, men jeg håper dere forstår hva jeg prøver å si...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Meh, noen trenger å få høre det i blandt tror jeg, du blir som regel mobbet for en spesiell grunn, nå, gjør noe med det og slå tilbake, ikke vær så jævla feig. :)

Lenke til kommentar
Meh, noen trenger å få høre det i blandt tror jeg, du blir som regel mobbet for en spesiell grunn, nå, gjør noe med det og slå tilbake, ikke vær så jævla feig. :)

 

Det kan være sjalusi, det at mora di er mann eller noe annet du ikke kan gjøre noe med selv. Og at noen trenger og jekkes ned noen hakk det er jeg helt enig i, men det er skjelden det er dette som er problemet til de som blir mobbet. Mobbeoffre har ofte nok problemer fra før av, og trenger oftest ikke å jekkes ned. En som er for høy på pæra og jekkes ned, har oftes såpass høy sosial status at det vil kalles utdriting og erting, ikke mobbing, som er ondsinna trakasering/erting som foregår over en lengre periode!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...